Krålus

Trådstartare
Bör man byta en ridhjälm som är tappad I marken minst 2 ggr. Minst en gång på grusväg och en gång i asfalt???
 
Fakta och fakta men är väl ett rent faktum att en tappad hjälm kan ha en osynlig spricka som kan vara skillnad mellan liv och död nästa gång....
 
20230528_230632.jpg
 
@Krålus Maila hjälmtillverkare och försäkringsbolag så svarar de nog att man ska byta ut den om den utsatts för smäll/våld en gång.
(Man ska väl inte ens förvara ridhjälmar i bilen när det är varmt eftersom de kan ta skada av värmen?)
 
Det står på många tillverkares hemsidor, t.ex. Back on Track. Vet att även Hööks har skrivit om detta på sin hemsida Hööks Academy > Ridhjälm.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: Sofie.S
·
  • Artikel
Hästnyheter Under onsdagen genomfördes den första beridna vaktparaden för säsongen. Något som var unikt denna gång var att ryttarna bar ridhjälm...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp