Ridhjälmar för ägghuvuden.

Krumelur

Trådstartare
Jag vill ha en ny ridhjälm.
Men det är så att mitt huvud är så konstruerat att jag har en normal storlek kring 57- 58 runt om.
Men med de flesta hjälmar jag provar så ser jag ut som en svamp,. .
Jag vill ha en hjälm som sitter ca en till två fingrar från mitt ögonbryn, nära mitt öra så jag får känslan av att hjälmen skyddar mitt huvud och inte bara sitter ovanpå som en hatt.
Nu har jag en Charles Owen som är den bästa hittills men ... kolla bilder på Douglas Lindelöw och sedan tänker ni att hans hjälm sitter två cm ännu högre från ögonbrynet, så har ni mig ,typ. Är det någon som har samma problem och vilka hjälmar ska man isf börja leta efter?
 
Jag har typ samma problem.... Många hjälmar sitter liksom uppepå och det känns som dom ska ramla av.... Charles Owen, John Whitaker och Lamicell funkar för mig. Även Kep har jag för mig satt bra men dom är ju både fula och dyra :p
 
Lamicell funkar för mig :) Har stort ägghuvud.. strl 59-60. Lamicell är den enda som sitter 99% bra och dessutom ser okej ut på! Däremot cykelhjälm, verkar vara mission impossible! Den jag har nu sitter bak i nacken :mad:
 
Samma här! Fast har avlångt och smalt huvud, hög panna. Allt sitter ovanpå. Hade en lamicell länge som jag tycker såg bra ut på huvudet, men den passade inte, kunde lätt vicka den åt alla håll och kanter :o
Fick punga ut och köpa en Charles owen... den passar bra, men ser enorm ut på mitt huvud
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har alltid haft svårt att hitta ridhjälmar som passar mig bra. Antingen är de för små eller så är det för stora. Jag köpte en...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Elo
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: mowglieee
·
Utrustning Hej! Jag har precis köpt en ny ridhjälm, en Charles Owen Classic (tror jag det är) i storlek 55. I min gamla hjälm hade jag storlek...
Svar
9
· Visningar
3 463
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp