prunella
Trådstartare
Min ridhjälm jag nu haft i 5 år, fick sig igår en ordentlig smäll,
vilket nu gör det till ett lämpligt tillfälle att köpa en ny.
Har haft Euro-Light, men vill byta märke, den har varit ok, men blev snuskigt svettig o smutsig, dessutom hade utsidans sammet problem med väta då det skrynklade ihop sig då den blev blöt.
Kollade idag på några märken, fastnade för i den butiken dyraste hjälmen såklart, den hette Champion, priset låg på 2.300:-
mycket pengar,, hade tänkt mig omkring 1000-lappen,
men frågan är om man bedrar sig, är de dyrare hjälmarna de säkraste?
Fanns också en som verkade ok som hette Ani-cell tror jag det var, men banden på denne modell (hakband o över öronen) var under all kritik, tunna fladdriga med ett klumpigt spänne, gav inget säkert intryck alls.
Vad har ni för hjälmar?
Pris?
Tål de väta?
Rengöringsmöjlighet invärtes?
vilket nu gör det till ett lämpligt tillfälle att köpa en ny.
Har haft Euro-Light, men vill byta märke, den har varit ok, men blev snuskigt svettig o smutsig, dessutom hade utsidans sammet problem med väta då det skrynklade ihop sig då den blev blöt.
Kollade idag på några märken, fastnade för i den butiken dyraste hjälmen såklart, den hette Champion, priset låg på 2.300:-
mycket pengar,, hade tänkt mig omkring 1000-lappen,
men frågan är om man bedrar sig, är de dyrare hjälmarna de säkraste?
Fanns också en som verkade ok som hette Ani-cell tror jag det var, men banden på denne modell (hakband o över öronen) var under all kritik, tunna fladdriga med ett klumpigt spänne, gav inget säkert intryck alls.
Vad har ni för hjälmar?
Pris?
Tål de väta?
Rengöringsmöjlighet invärtes?