Ridkavajer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Signorina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 919
S

Signorina

Hur känner man igen en dressyrkavaj / hoppkavaj ?
(Jag ska ha en dressyrkavaj):)

Sv: Ridkavajer

du menar hur modellen skiljer sig eller?

dressyr kavajen brukar vara lite högre i midjan, typ .

En dressyrkavaj är lite längre än en hoppkavaj, och har oftast sneda snitt vid midjan.
Men det är ju mer en smaksak vilken typ av kavaj man föredrar, båda passar ju lika bra till båda grenarna eg.
Fast att komma in på en hoppbana med "frack-skuren" kavaj är kanske inte så snyggt, den ska nog hålla sig till enbart dressyrtävlingar :smirk:

Brukar inte dressyrtanterna:angel: gilla ett sprund på kavajerna i stället för två;)

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Senast ändrad av en moderator:

Åh, det glömde jag ju! :)
Två sprund blir inte snyggt när man ska sitta ner i sadeln på dressyrtävlingar! Ett sprund ska det va!;)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 130
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka