Ridkläder på bussen?

Sv: Ridkläder på bussen?

Behöver väl inte göra det till en sån stor grej, utan att man försöker att tänka på ev. allergiker så att de får sitta längst fram. Är man väldigt allergisk så att man inte klarar av "normal" miljö, så kanske man får ta taxi el. liknande. Men miljömässigt är ju inte det heller bra, så därför vore det bästa om man tänker sig för och sitter så långt bak i bussen som möjligt, då man har stallkläder el. andra kläder med hund/katthår på.

tycker att det e synd att man inte kan respektera andra människor. ta dom som har hund med sig som sätter sig precis vid "gränsen" på bussen eller precis innan för dörrarna på tåget. det e mycket mer respekt löst än att man sitter längstbak med stallkläder.
det gäller dock inte bara stall/djurkläder/djur. då när jag åkte mycket buss så var det skrämmande få som reser sig för äldre människor. såg en gå en gamal man (70+) som gick på i ena änden(jag stod där). sen gick han och kollade efter en plats. när han kom tillbaka igen reste en på sig.
jag har iaf den uppfostran att kommer det en äldre reser man på sig om man absolut inte måste sitta pga skada. men jag tror inte att en hel buss/tåg e skadade samtidigt så att dom inte kan stå:mad:

*KL*
När jag behövde åka genom hela stan bytte jag om men de senaste åren när jag har bott närmare stallet har jag åkt i hästkläder, längst bak. Tycker inte att det är värre än hundar (som jag också åker med) eller, än värre, parfymerade kärringar.

nä det finns inget som säger mer hej huvudvärk en någon som går förbi med halva flaskan på det. det räcker att tänka på det...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 499
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 919
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka