Ridkläder till 3 åring?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Naggur01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 948
N

Naggur01

Min dotter som fyllde 3 i juni kommer att rida varannan lördag på ridskolan och så lite då och då på min häst såklart.

Hon har fått en supersnygg ridhjälm, ridväst och ridtröja av sin mormor.
Men det saknas ju lite utrustning=)

Har suttit å letat på nätet och hittat ett par butiker med ridbyxor i storlek 110. Sen så behövs någon form av ridskor, Tänkte att ett par korta gummistövlar kunde funka bra. Typ som jodphurskor. men vart hittar jeg det i storlek 26 typ?

Sedan behöver hon en vinterridjacka, gärma en 3-i-1 så hon kan ha den hela året.

Jag vet att man klarar sig med vanliga kläder, men vill så gärna att hon ska ha riktiga ridkläder=)

Sv: Ridkläder till 3 åring?

Oftast finns det inte i butiker just av den anledningen att många använder vanliga kläder och det inte är så stor åtgång på de storlekarna.
Hör av dig till en butik och fråga om de kan hjälpa dig att beställa det du önskar från en av deras leverantörer? Då kan du ju själv även välja färg, prisklass medmera.

MINIRIDER har ridkläder för småttingar, mycket rosa och blått, men hyfsat funktionabelt. De har webshop också:)

Minirider har som sagt bra urval.
Kapp Ahl köpte jag ridbyxor på idag i stl 98 för 129:- fanns från stl 92.

Minirider har som sagt bra urval.
Kapp Ahl köpte jag ridbyxor på idag i stl 98 för 129:- fanns från stl 92.
Kapp Ahl? Tajts då eller? För de brukar väl inte ha ridkläder?

Tillägg jag har samma problem att hitta ridkläder till lillstumpan. Hon har precis fyllt två... känns lite lyxigt att köpa dyra ridbyxor, shortshaps osv när de växer nu så det knatar. Hon har mkt bra syntetsadel stl 12 tum med handtag, och kupor för stigbyglarna. Träns har hon och shabrak. Ridhjälm. Hon brukar sitta och skritta i tajts. Det kanske blir annorlunda när hon börjar trava. I sommar hos hennes morfar när vi var där satt hon och skrittade 10-20 min 1-2 ggr per dag.

Senast ändrad:

Ridbyxor har jag hittat en hel del.

Värre med skor, i värsta fall får man väl köra med vanliga gummistövlar.

Och jag ställer samma fråga som ovan: KappAhl? Aldrig sett ridkläder där, vart bor du? kanske har olika utbud i olika butiker?

Jag va in så kappahl och dom hade mini ridbyxor där! Enkla i tyg med något tjockare vid skoningen på knäna. Säkert inte alls dyra! Ett tips bara! Såg nu att någon redan tipsat om kappahl! Men jacka och skor kan du inte höra med någon stor häst butik om dom kan ta hem?

Senast ändrad:

Ah, får tvinga syrran att åka till kappahl och kolla. Har inte de i min lilla stad=)
En kompis hade köpt ridbyxor till sn treåring på den lokala hästbutiken, så de finns kanske lite annat till småbarn där med=)

Gärna fler tips om nätbutiker=)

Kollade igenom hela miniriders utbud nu. Såg dom rosa jodphurskorna <3
Sånna beställer jag så fort jag får pengar=) Och när jag ändå beställer därifrån så blir det nog ridbyxor och diverse annat med=)

Kan kännas önödigt med skorna kanske, men dom kan hon ju ha "hemma" när det är regn och rusk så skippar jag att köpa ett par gummistövlar till=)

har lite svårt för hööks, dels för att jag tycker dom har dålig kvalité på sina egna grejjer. och dels för att dom gör allt för att inte behöva betala tillbaka eller ge en ny vara när det är fel på de man köpt.
Så jag unviker att handla där.

Jag var i Valbo utanför Gävle. De var tjockare än tights,ungefär som vanliga ridbyxor.

På hööks är minsta storleken 110 på byxor, alldeles för stort åt min 2,5 åring som drar 86-98 i kläder. 98 var lagom i ridbyxorna bara nån cem för långa. Deras minsta skor är stl 28.

Minirider skulle kunna få mycket pengar från mig men förnuftet säger stopp.

Kollade på kappahls hemsida.

byxorna ser ut såhär.
http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_455410_F_2.jpg

Bad lillesyrran åka förbi och kika någon dag eftersom jag har en bit att åka. Annars blir det från minirider.

jacka får hon nog köra med en vanlig. bara för att det är hästsaker vekar säljarna lägga på pengar bara för att dom vet att det säljer ändå.

Min dotter har ett par ridbyxor (mountainhorse?) som vi köpt på EKO-hallen. Storlek 110.

Tyvärr lite långt för mig att åka till eko eftersom tog bort den i stockholm=/

Skickade min bonusmamma att köpa ett par om de har i dotterns storlek. Billigare går det nog inte att hitta=)

Det bästa är nog att kontakta butiken så dom man mäta den. eller kolla med horka om det finns återförsäljare nära dig så du kan åka dit.

KL

Jag va in på KappAhl idag, hade förträngt att vi hade den affären här=P Får skylla på att jag inte bott här så länge=)

Ridbyxorna är nog inte avsedda att rida i då det är en tjock söm på insidan av benet. Knäskoningen är i någon mjuk sammet som är jättehalkig. Tyget på byxorna gillade jag dock, mjukt och skönt, men tror det blir skavsår på nolltid, så de blir inte sånna för min del.

Det är den hjälmen vi har och den är ställbar från 48 i minsta storleken.

Ridbyxorna testades idag. Nu rider vi så pass korta stunder så för vår del tror jag inte att det blir några skavsår. Jag hade faktiskt inte ens tänkt på att kolla sömmen. Får skylla på att jag själv inte använder ridbyxor vid ridning utan kör med vanliga jeans.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka