Ridkläder till 3 åring?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Naggur01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 971
Sv: Ridkläder till 3 åring?

har lite svårt för hööks, dels för att jag tycker dom har dålig kvalité på sina egna grejjer. och dels för att dom gör allt för att inte behöva betala tillbaka eller ge en ny vara när det är fel på de man köpt.
Så jag unviker att handla där.
Jag har köpt en hel del saker ifrån Hööks och jag är nöjd! Deras syntetsadel 12 tum är super för fröken och hon har använt den sedan i höstas när hon var lite mer än 1 år och kommer kunna använda den länge och även kommande syskon.
Fast varken Börjes eller Hööks har ridkläder & ridskor för sådana barn under 110 lång i kläder. Hjälm finns men inte mer! Minirider är alldeles för dyra!

Jo men en barnsadel slits ju kanske inte allt för mycket. Tänkte mer på kläder, schabrak och täcken. De har slitits ganska fort. Och en klippmaskin jag köpte för måna år sedan funkade inte som den skulle, men det hävdade dom så de va bara att kasta skiten och köpa en vettig klippmaskin istället.

Nu har vi ändå vägarna förbi hööks idag. och horze. Så vi kommer kolla om hon kan ha byxorna i 110. Hon har 104 i normala fall, så så stor skillnad bör det inte vara. Hon kommer inte rida så mycket så de känns lite väl att lägga över 350 på ett par ridbyxor, Så jag ger det en chans i alla fall=)
Det viktigaste är ju i alla fall hjälmen. Och det blev en Casco för nästan 600 kr, så den måste vara bra=P
Ridskor blev ett par tretorn gummistövlar under hösten och våren i alla fall. i vinter får hon väl ha sina vanliga vinterskor. för det kändes lite onödigt med de pengarna med.

Hur gammal var din nu?
Min är två år och sitter mest och skrittar när hon gör det än så länge och gör det enbart hos sin morfar.. han bor utomlands men har superställe med många hästar och ponnyer.
En sadel för henne i stl 12 tum är alldeles perfekt för att hon ska få in en bra sits. När hon blir större byter vi till 14 tum.
Beroende på hur mkt de rider så slits saker olika.

Hon är 3. När hon är med mig och rider på Naggur så travar och skrittar hon, sitter hon framför mig töltar och galopperar vi med.
Hon rider på ridskolan på barnridning varannan helg, en halvtimme varje gång. Hon BEHÖVER ju inte ridkläder, men de e ju så sött!

Det blev ett par brallor från hööks. de va rätt stora, men hon växer väl=P. Ingen större prisskillnad dock.
Någon egen sadel har hon inte, hon får rida i min sadel.

Begagnat kan kanske vara något?

Ridskolor borde ju kunna vara intresserade av bytardagar till exempel:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka