Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

(Dalarnas Tidningar) Leksands Ridklubb vill att kommunen ska anlägga en gång- och cykelväg från Karlsarvet upp till anläggningen i Styrsjöbo. Relaterat "Leksands Ridklubb har varje dag många medlemmar, främst ungdomar, som besöker ridklubbens anläggning i Styrsjöbo" skriver man i ett brev till kommunen. Man...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

Jag försår inte varför de skulle vilja ha gång och cykelväg????
Man får ju inte rida på gång och cykelvägar :crazy:
 
Sv: Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

Jag uppfattade det snarare som att de vill ha gång och cykelväg för ungdomarna som åker till stallet. För att de ska kunna cykla/gå till stallet säkert, eftersom att det stod att många ungdomar besökte klubben varje dag. :)
 
Sv: Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

Kimmis kanske är lite morgontrött. För jag uppfattade det som till för ungdomarna påväg till stallet också.
 
Sv: Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

Faktiskt så står det inte varför de vill ha den, om man ska vara noggräknad. :D
 
Sv: Ridklubb vill ha gång- och cykelväg

haha jag bor själv i leksand och backen och vägen upp till stallet är supersmal så en gång och cykelväg vore toppen! För som sagt, många går och cyklar där ändå. Vore mer säkert om det fanns en speciellt avsatt bana.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Landsvägen från Nordmalings resecentrum till och förbi Nordmalings ridklubb är smal och tungt trafikerad. Många barn och unga passerar...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 912
Senast: bobbbo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 585
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp