Ridlektioner för små barn

B

Benin

Jag har 2 pojkar och 2 shettisar hemma som tycker det är väldigt roligt att rida (än så länge...). Deras kompisar kommer också ibland och jag har lite ridlektion för dom.

Jag behöver lite TIPS på vad man kan göra med dom, utan att dom blir uttråkade efter 5 min, och vad kan man låta dom göra. De är mellan 3 o 5 år.
Min fantasi tar ofta slut.

Och till sist: Kan man ta betalt av sina kompisar för att deras barn vill rida på mina hästar? Det känns lite elakt, men ändå ok. Kan 20 kr/gång vara lagom?

MVH lilla ridläraren
 
Sv: Ridlektioner för små barn

Mina älskar olika riddarövningar. Kolla på tornerspelen och se vad du kan ordna hemma - putta äpple av stolpe, trä pinne genom ring etc.

Rida slalom mellan koner/hinkar är också kul.

Roligast brukar vara att hoppa, typ 2 dm cavaletti med låååååånga infångare.

Balansövningar typ sitta bak-och-fram, longeras i trav på volt etc

Jag är glad om jag får låna några barn som sällskap till mitt någon enstaka gång, men har de regelrätta och regelbundna lektioner tycker jag du ska komma överens med föräldrarna om "ridlekis-pris".
 
Sv: Ridlektioner för små barn

Elin har ridit lektion från att hon var 5 år och de har mycket styrövningar mellan koner, stå i lätt sits över bommar och ridvägar på ridbanan. Fast favorit är att rida ut och klättra upp och ner... Vi föräldrar uppskattar det lite mindre... :angel: Fast det är bra motion, numera rider de ju själva i ridhuset/ridbanan men ute i skogen är det bäst att man går med!
 
Sv: Ridlektioner för små barn

Jag tycker det är bättre med korta ridpass för att förhindra att de blir uttråkade, än att hålla på och hitta på en massa övningar. Det är SMÅ barn som förmodligen är rätt nöjda med att styra runt i en kvart-tjugo minuter...
 
Sv: Ridlektioner för små barn

Jag vill gärna ha lite hjälp med övningar jag med, det blir lätt lite hipp som happ när barnen rider....
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Praefatio
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Sirap
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 032
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp