Ridning bland det farligaste i allmänhetens ögon

Tja, ska jag lyssna på min syster som jobbar som läkare på IVA och akuten så är hästar och ridning en rejält riskfylld sport.
Folk skadar sig säkert oftare i många andra sporter - men det blir inte riktigt så allvarliga skador som det kan bli inom ridsporten. Folk brukar inte dö eller bli allvarligt handikappade av fotboll..,

Kanske beror det litet på hur man definierar farlig - om man tittar på risken för den enskilde utövaren eller på antalet skadade i stort, och även på om man väger in skadornas allvarlighetsgrad.
Skulle jag själv gissa så skulle jag säga att fotboll ger största risken att skadas alls, men att ridning ändå kan anses vara farligare genom det allvarligare skadespektrat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I USA är rodeo en stor sport. Men efter att två rodeohästar på kort tid dött vid shower, protesterar nu djurrättsorganisationer över att...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hundägare hittade den utmattade och skadade hästen på ett fält där den blivit dumpad bland sopor. Hästen var fortfarande vid liv och...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: purity_666
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den holländske ridponnyhingsten Pippin's Pride AT är till salu. Den blott sexårige hingsten med bland annat Verona's Bo-Gi och Vita...
Svar
0
· Visningar
381
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ny forskning visar att ridning aktiverar den delen av hjärnan som står för lärande. Så vill du ha smarta barn är det dags att boka in...
Svar
0
· Visningar
505
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka