Ridning förbjuden...

Sv: Ridning förbjuden...

Jag tycker det är så tråkigt att man inte kan samsas, jag förstår att har man djur måste man anpassa sig efter lagar och regler och tänka på att framföra sin häst, hund mm? med sunt förnuft och tänka på dem som är allergiska och rädda mm.
Jag förstår (eller kanske inte ;) :confused:) att alla inte gillar djur eller att dela sin badplats, stig, väg mm med dem.

Det är klart att det finns många djurägare som inte vet vad de håller på med och ställer till det mycket för resten av oss som "sköter" sig.

Men jag har endå en känsla av att det är många fler som "förstör", tex sätter upp "onödiga" förbudskyltar, för djurägare och dess älsklingar än tvärt om, jag kanske har fel, men min magkänsla säger att det är så och det är tråkigt.
Vad har vi gjort som stör dem i deras vardag så mycket?

Jag tycker också det är enormt tråkigt att man inte kan samsas. Och givetvis måste vi som har djur som häst, hund osv. beté oss hyfsat och inte ta förgivet att alla älskar våra djur (har sett ett flertal som inte förstår detta ;)).

Att de som inte gillar djur inte vill dela sin stig, badplats osv. ( om det faktiskt är deras? ;) ) med djuren är väl okej, men att tro att de har äganderätt över en allmän badplats äv väl att ta i, likväl som att släppa en hund lös på en allmän badplats också är att ta i :p

Och jag vet inte vad vi gjort dem :( Där jag bodde förut var det en gubbe som jagade oss med sin åkgräsklippare när vi gick förbi med hästarna, men våra hästar hade aldrig varit ens i närheten av hans ägor ...

Ibland blir man rätt trött på det hela.

Igår bestämde jag och en vännina att ta en längre tur så vi red via banvallen så vi kom upp i skogen. Vi får rida där om vi rider på sjösidan.

Vi har alltid bara skrittat där på kanten till sjön och rider den vägen ca 2ggr år.

Igår på hemväg möter vi en tant på cykel som säger åt oss att rida på sjösidan, vilket vi redan är öhhh??

Sen några minuter senare är tanten tillbaka bakom oss skricker och gapar ni skall rida på sjösidan, vilket vi gör, vi stannar och undrar vad hon vill?

Då går hon fram och slår till min vänninas häst och bankar på henne och frågar om vi fattar vad hon säger??

Sen går tanten mot mig och frågar om min vännina inte hör vad hon säger och höjer handen även mot min häst, då blir jag förbannad och säger att slår du min häst så kan jag lova dig att du också får stryk. Då backar tanten och vi skrittar därifrån.

Vad är problemet egentligen? Vi har aldrig travat eller galopperat där,varför skrika och gapa och bete sig som 5år?? Och börja slå ngn häst?

Dagens gnäll, jag vet var tvungen att skriva av mig lite.

Då går hon fram och slår till min vänninas häst och bankar på henne och frågar om vi fattar vad hon säger??

Galet! :eek: Vad tänkte hon med? Även om ni hade ridit på fel ställe, så är det knappast hästens fel! :mad:

Jag skulle anmäla händelsen, så gör man bara inte!
Vet ni vem kvinnan är?

Stackars häst, vad tyckte den om händelsen? Var det både hästen och ryttaren hon slog på? Jag förstod inte riktigt av beskrivningen.

Men herregud ?!

Om ni vet vem det är så anmäl händelsen! Sedan att hon ogillar att ni rider där får hon väl göra, men att gå till handgripligheter är väl att ta i ... Och om hon inte ÄGER vägen ifråga så har hon ju inget att säga till om... Det var ju just det han jag nämnde i mitt förra inlägg gjorde, han tyckte att han ägde grusvägen förbi hans hus och därför hade han rätt att jaga iväg oss.. Men men, våra hästar blev ju trafiksäkra iaf :p

Och om hon inte ÄGER vägen ifråga så har hon ju inget att säga till om...

Men inte ens om hon ägde vägen skulle hon ju får göra så!!! även då måste hon väl gå till kommunen och be om att få tillstånd att få sätta upp ridförbud skylt?
Jag hade blitt skit förbannad på kärringen!!:mad: De är vid sånna tillfällen man önskar att man hade pisken me sig..:devil:

Liknande trådar

S
Ekonomi & Juridik En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden... 2
Svar
32
· Visningar
4 787
Senast: sara_18
·
Fälttävlan Detta är ingen annons, så namnge inga tränare eller liknande i tråden är ni snälla! Jag har "ganska nyligen" flyttat till en ny ort...
Svar
19
· Visningar
2 243
Senast: grey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur