Bukefalos 28 år!

Ridning och samling

Sv: Ridning och samling

Jag tror att BT hängt upp sig på att han tror att människor köper gångartshästar för att vinna istället för att lära sig grundridning. Han sa också att de hästarna är så mycket svårare att rida så det krävs skicklighet men också att det kan lura en och annan domare även om man inte lyckas rida dem korrekt.
Jag tror inte domarna är så lättlurade idag, det går inte att komma sprattlande med frambenen...

Lite senare insåg jag vilket forum det är vi diskuterar i - trodde vi var i dressyrforumet....kanske inte relevant att diskutera tävlingsridning här?:confused:
 
Sv: Ridning och samling

Fast tråden är ju postad med syfte att hävda att tävlingsridning är djävulens påfund, så därför befinner den sig helt korrekt postad inte inne på just tävlingsforumet. ;)
 
Sv: Ridning och samling

Jag tror att mycket ligger i att man köper en häst för att tävla.
Man hade egentligen lika gärna kunnat hålla på med någonting annat än hästar, bara man fick tävla.
Då menar jag att förr så tränade man häst, sedan tävlade man för att få träningen bedömd, liksom få ett kvitto på att man utvecklades åt rätt håll.
Nu när man köper häst så kan man liksom köpa en "tävlingshäst" med allt vad det nu innebär.

Elit når ju alltid enbart talanger som också tränats hårt och förhoppningsvis även väl, så är det inom all idrott. Just därför att man måste tänja gränserna hela tiden och det ÄR väldigt slitsamt, alla klarar inte av det. Alla ska inte klara av det. Det är liksom det det går ut på.

I framtiden kanske det blir så att man skiljer på "hobbyridning" och "tävlingsridning" av den anledningen att de skiljer sig så pass mkt åt.
Bara genom att vara på det här forumet så står det ganska klart.
Jag tycker att det är väldigt intressant att följa denna diskussion.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 307
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 240
Senast: Grazing
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 184
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit fram till att jag faktiskt har fått en hel del nya insikter efter min ridolycka. Några av dom har jag nämnt förut. Dels...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp