Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som har köpt h**ks ridoverall? Är den bra? Skulle vilja ha en termooverall i stallet när jag mockar. Ett plus vore ju om det gick att rida i den!
Jag har förra årets modell (den blå) och tycker att den är kanonskön att rida i när det är kallt. Om du tänker ha den när du mockar, hoppas jag att du har uteboxar, annars kan jag garantera att du blir svettig! Den är nämligen väldigt varm Jag ångrar inte att jag köpte den, har aldrig frusit i den...
Jag har årets modell. Har inte hunnit använda den så jättemkt än, men det jag märkt är att den känns väldigt varm. Jag har haft den i stallet de dagar jag inte har ridit, utan bara mockat osv. Det har inte varit så kallt här nere i småland än, så jag har halvt svettats ihjäl i overallen efter en kvarts mockning typ. Fast när den riktiga vintern kommer (och för er på kallare breddgrader) är man ju glad att man inte behöver frysa!
Finns dragkedjor under armarna, o så kan man ju ta av överdelen o bara ha hängslena.
Bra att den är skodd, mycket därför jag köpte den så man kan rida i den sen oxå! Känns kanske lite stor o "plufsig" o jag tkr min är ngt lång i ryggen, men annars är jag väldigt nöjd med min så den är helt klart prisvärd och att rekommendera.
Många fickor o färgerna e snygga.
Prova annas att köpa en skoteroverall eller skoter/skid set med byxa/jacka. Har själv ridit i både och. Det fungerar bättre än alla dessa speicalare framförallt när det gäller uppsittningen. Har mer "bresa" möjligheter i dessa två alternativ, samt de är ju gjorda för att vara flexibla i värma/kyla. När man åker skoter tex blir man ju supervarm, när man stannar och fikar så blir man kall....
Jag har en sådan och är jättenöjd med den! Den är supervarm!!! När jag mockar så får jag lov att ta av överdelen och knyta ärmarna runt midjan!! Funkar oxå bra att rida i! Rekommenderar den varmt!
Ett tips:
Om detta med att halka omkring blir ett problem så köp fuskmocka och sy på. Snabbt och enkelt. Har själv aldrig haft problem med detta dock så jag tänker inte på det... Men det är ju bra att ha i bakhuvudet givetvis.
Skoteroverall är det enda jag rider i när det är riktigt kallt, och då fryser man aldrig[/]! Måste vara den bästa uppfinningen som gjorts för kallt väder..!
Jag har visserligen ingen egen, utan har snott pappas..
Men mocka i den, det går inte. Jag svettas floder den är så varm! Så då får man ta av sig den efter en stund..
Så nog tycker jag du ska köpa en skoteroverall istället..GLömde kolla vars du bor men här uppe litar jag mer på den än på någon vanlig overall frå hööks.
Har den från Hööks, årets modell. Helt underbar!
Det är ju många reflexer på den också, så man syns bra. Sen så är den varm, men det finns ventilationshål både här och där! Gott om fickor, skön att rida i, hängslen så att man kan ta av överdelen när man mockar. JAG ÄLSKAR DEN! Sen så fick jag den på 15% rabatt också, så det känns som mitt livs köp just nu.
Min H***soverall är från första året de såldes.
Den är varm men jag har två saker jag irriterar mig på.
1. När det blir riktigt kallt (typ -30) så prasslar den så förbenat att jag en gång missade en bil som passerade. Jag hörde den helt enkelt inte!
2. Att man inte kan ta av hängslena. Avskyr hängslen. Nu skulle man väl kunna klippa av dem, men det ska väl inte vara nödvändigt.
Men eftersom vi haft några milda vintrar har jag inte behövt använda den så mycket. Har en gammal sliten skidoverall som är helt perfekt att rida i. Mjukare än H***soverallen(för att inte tala om hur hala scooteroveraller är!)
Ett annat tips är deras crw-dress, fick den i julklapp, sååå mysig! Skönt att kunna ta av jackan när man mockar och så... kanske inte håller -30 men den är underbar i "normal" vinterväder, har iaf ridit i -15 och den funkade utmärkt.
Kropp & Själ Vad vill du att ditt handlande ska ge? Det avgör vad du ska göra säger jag.
De ser ju vad som köps, så att bojkotta det vegetariska gör...