Ridoverall

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TonicWater
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 847
T

TonicWater

Hur är kvaliten på h**ks ridoverall Är den skön att rida i? Ja skriv allt ni vet om den :p

/ Sar

Sv: Ridoverall

Jag har haft min en vinter, men jag hade den mest i stallet typ när jag bara skulle mocka. Tror aldrig jag har ridit i den. Nu är väl min kanske LITE för stor, men jag skulle nog tycka att den är rätt klumpig att rida i - jag föredrar att ha den i stallet bara.
Kvaliteten är väl bra, min har hållt iaf. Den är väldigt väldigt varm, och det får väl ses som positivt om vintern är kall :d

Går det inte lika bra med en skooteroverall. Tänkte prismässigt. Eller är det speciella funktioner på en ridoverall.

Blir det inte väldigt halt att rida i en skooteroverall? Priset kan väl inte skilja så mycket heller?

/ Sar

Där har du en poäng. Ser att ridoverallen är skodd i rumpan. Tyvärr står det inte med vad.

Jag tror det är med mocka eller någon mocka imitation.

/ Sar

Hej! Jag har fjolårets variant på ridoverall, vet inte om de har gjort om den något för i år. Om du tänker köpa en så kolla om de gjort något åt tyget i sidorna för min sprack där då jag satte upp. Annars kan jag verkligen rekommendera den! Jätteskön och ordentligt varm, använder den alltid då jag rider, och även i stallet- ja jämt!! När jag är i stallet så uppskattar jag verkligen hängslena som gör att du kan hänga av dig överdelen när det blir varmt. Mvh Jessa

Ligger inte en skoteroverall i ungefär samma prisklass?? Jag har ridit med en gammal vi haft och tyckte inte det blev så "halkigt" i sadeln. fast då är jag inte inriden på att ha helskoning heller. Dock var den för liten så det blir nog en hööksoverall nu. Den har ju ändå lite småfinesser som är bekväma att ha. Tex hängslena och sidoknäppningen på benen.

Den är kanon! Jag bor i min rid-overall från december till mars :love: . Rider alltid i den på vintern. Just hängslena är en bra detalj, det gör också att man kan ta av överdelen och knyta ärmarna runt midjan om man får varmt när man mockar t.ex. Sen har den ju luftningshål med dragkjeda lite varstans. Min är -03 modell. Enda som gått sönder är insidan på vaden, där gick det lite på en söm, men det har jag lappat. Rekommenderar verkligen den!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 626
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka