Ridoverall

Sv: Ridoverall

Jag är runt 176 cm lång och väger väl en 60 pannor..
Jag provade en Medium först, men den var jäääättestor!
så jag provade en Small och den satt bättre, men eftersom min längd är mest ben, så är den kort i benen. Inte när jag går kanske, men definitivt när jag sitter upp. Men har jag ridstövar så gör de ju inge.

Jag anv'nder den när det är kallt, snöigt etc. etc. Den är super!

ÅHW.
jag vill också ha en SIFoverall, vad kostar dom?

Jag vet inte pris, har tänkt kolla upp det några år nu...
Min är snodd från syster, dessutom var dom nog mycket billigare då, men hållbarheten är bra=)
Det enda som är trasigt är resår banden under fötterna. Det är mest att den börjat tappa i färgen och att den inte är lika varm längre som gör att jag vill byta ut den.

Men då är den flitigt använd, först av systern i 5-6 år och sen av mig lika länge:)

Ganska kul när jag var ute med kallblodstravaren, det hände några gånger att folk frågade om Det Där var en Islänning.

Nu när jag var på Island och jobbade köpte jag en från MR Budin, drygt 2000 sv kr kostade den. Men den är SUPER! Helskodd, storleken är M. Märket är Icestart. Den är mörkgrön och svart. Skitsnygg (:
På island, där det redan var -15 grader, kunde jag rida med endast skidunderställ under, dvs långa byxor och långärmat sweatshirt. När man mockade de 40 boxarna fick man dock hala ner den till midjan annars blev det lätt för varmt... Blev snabbt skitig när man är hela dagarna i stallet, men tvättade den kanske varannan vecka 40 grader.
Den är lång i ärmarna och benen med resår under foten, luva med lite ludd på, reflexer på ben, ärmar och bröst samt många fickor med dragkedja. Det är det bästa köp jag nånsin gjort!! men som sagt.. den finns på island.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridoverall på Agersta Ridshop

Jag såg den ridoverallen från Icestart och många till i Agersta ridshops´s nya internetbutik www.agerstaridshop.nu. Den fanns även i svart.;)

Jag har denna overall:
http://www.agerstaridshop.nu/product_info.php?cPath=21_42&products_id=375
men jag köpte den på Island år 2000 på Töltheimar för en aning billigare än på Agersta.
Min är stl. S (jag är 160 cm). Jag använder den när det är minusgrader i princip... Den är mocka-skodd bak och underbar att rida i (vilket SIF-overallen INTE är IMHO).
Jag har tvättat den en gång på 5 år. Den har hållit mycket bra, bara hällorna under fötterna (som ser till så den inte åker upp när man rider) som gått sönder, men de är lätta att sy dit igen/nya. Håller värmen fantastiskt.
Nackdelen är att den är rätt dyr (2995 kr i Sverige), men jag ser den som en investering!

/Malin

Sv: Ridoverall på Agersta Ridshop

Den var fin :), men mkt dyr.
Jag har en från Agersta, TOPREITER'S. Invigde den idag :banana:

Det är den jag har :idea: :love: Jätteskön!
Fast jag har en snygg logo på baksidan från gården där jag var.

Och min var lite billigare på Island.

Jag har oxå den från H**ks. Är jättenöjd med den. Visst, den kunde ha varit 4-5 cm längre i benen när man rider, men annars är den kanon..
Har storlek S.. skickade först efter XS men den var lite svår att få över axlarna, så jag bytte i butiken till den lite större..
Jag är 168cm.

Jag har Overallen från Top reiter. Det enda jag saknar på den är resårband under fötterna, så det ska jag sy dit så fort jag orkar åka iväg och köpa resårband.:p

Har den alltid i stallet nu, vid plusgrader med bara tunnt underställ och när det är kallare med mjukisbyxor och någon gosig tröja under. Har hästen nere vid havet så om det inte är kallt brukar det oftast blåsa svinkallt så den behövs alltid som tur är för den är ju så gosig att ha på sig, hamnar i sån mysstämning.:love:

Jag har också en overall från Top Reiter.
Men på den är det resårband under?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 470
Senast: cassiopeja
·
V
Hästmänniskan Ja, är du en riktig hästmänniska? :) *Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 452
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka