Ridresor Tips

Nej utan vi "skräddarsydde" vistelsen som vi ville ha den. Dvs vi ville ha enkla men långa ritter där vi fick se mycket (och hittade två sådana, ca 8h per ritt) Men vi ville inte rida, övernatta någon annan stans, rida. Utan tillbaka till hotellet.
De har så många olika ritter där att det är enkelt att helt enkelt skräddarsy precis som man vill. :)


Jag har jobbat där 😆
Nej ingen långritt. Därför jag frågade om det var comfort, då utgår man varje dag ifrån hotellet/gården, tror man kan välja mellan 2-4 dagar om jag minns rätt.

Ska ni köra samma upplägg på Nästa resa? 🙂
 
Jag har jobbat där 😆
Nej ingen långritt. Därför jag frågade om det var comfort, då utgår man varje dag ifrån hotellet/gården, tror man kan välja mellan 2-4 dagar om jag minns rätt.

Ska ni köra samma upplägg på Nästa resa? 🙂
Åh måste vara ett härligt men ändå ganska krävande jobb?
Hmm vi bokade genom annat bolag som inte använde den terminologin, kanske därför.

Nästa resa funderar vi på att rida ungefär samma upplägg men andra Ritter, sen funderar vi på att stanna på hotellet kanske 2 dagar extra. Vi skulle vilja vandra i området men är osäker på om det går. Ena hållet är ju hagar och andra är det ju en väg - men när vi var där höll de på att bygga en gång under vägen för hästarna så då ökar ju sannolikheten att det går att vandra någon dag. :)
 
Åh måste vara ett härligt men ändå ganska krävande jobb?
Hmm vi bokade genom annat bolag som inte använde den terminologin, kanske därför.

Nästa resa funderar vi på att rida ungefär samma upplägg men andra Ritter, sen funderar vi på att stanna på hotellet kanske 2 dagar extra. Vi skulle vilja vandra i området men är osäker på om det går. Ena hållet är ju hagar och andra är det ju en väg - men när vi var där höll de på att bygga en gång under vägen för hästarna så då ökar ju sannolikheten att det går att vandra någon dag. :)


Det var minst sagt speciellt 😅
Vet du vilka ritter ni red eller ska rida nästa gång?

Antar att ni var uppe i Reykjadalur? Där är ju jätte fint att vandra upp och runt. Och går att gå dit från hotellet, vi gick ofta in till Hveragerði när vi var lediga. Man får helt enkelt korsa vägen bara precis som när man rider 👌🏻
Finns en tunnel men då får man gå en ganska bra bit för att komma dit.
Dom brukar ha en ganska käck karta man kan få med sig på hotellet som visar närområdet.

Ingólfsfjall är det där stora berget typ mitt emot/ till vänster om hotellet. Många går upp där.
Annars finns det ju lokal bussar om man vill göra en kortare dags vandring eller sådär, om ni inte tänkt hyra bil! Då finns det ju fler möjligheter :)
 
Det var minst sagt speciellt 😅
Vet du vilka ritter ni red eller ska rida nästa gång?

Antar att ni var uppe i Reykjadalur? Där är ju jätte fint att vandra upp och runt. Och går att gå dit från hotellet, vi gick ofta in till Hveragerði när vi var lediga. Man får helt enkelt korsa vägen bara precis som när man rider 👌🏻
Finns en tunnel men då får man gå en ganska bra bit för att komma dit.
Dom brukar ha en ganska käck karta man kan få med sig på hotellet som visar närområdet.

Ingólfsfjall är det där stora berget typ mitt emot/ till vänster om hotellet. Många går upp där.
Annars finns det ju lokal bussar om man vill göra en kortare dags vandring eller sådär, om ni inte tänkt hyra bil! Då finns det ju fler möjligheter :)

Precis, Reykjadalur och beach ride. Båda är ju ganska "nybörjiga" men vi hade turen att bara vara kompisgänget på 3 st på beach ride = massa galopp och tölt :o Samma på Reykjadalur, där var det kompisgänget och 2 norskor - vi fick rida lite längre väg tillbaka och töltade massor. :D
Red Patti första dagen och andra hade jag Mauni (eller var det Mouni?)
 
Precis, Reykjadalur och beach ride. Båda är ju ganska "nybörjiga" men vi hade turen att bara vara kompisgänget på 3 st på beach ride = massa galopp och tölt :o Samma på Reykjadalur, där var det kompisgänget och 2 norskor - vi fick rida lite längre väg tillbaka och töltade massor. :D
Red Patti första dagen och andra hade jag Mauni (eller var det Mouni?)


Hoppas ni blir nöjda med årets turer också då! :)
Man försöker ju anpassa sig efter gruppen och så men ibland var det allt annat än lätt 😅
Känner igen namnen men det är alldeles för många att komma ihåg ( ca 350 hästar sommartid) och flera har samma namn.
Vill du fråga något eller ha fler tips så kan du skicka Pm :)
 

Liknande trådar

Z
Ridning OBS! För att den här tråden ska få ligga kvar får ingen skriva om vilka arrangörer ni har använt, ingen som helst reklam. Tacksam för...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
17 139
Senast: Ellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp