Ridskolor hotas av nedläggning

Sv: Ridskolor hotas av nedläggning

Går detta igenom är det INTE EN ENDA DAG FÖR TIDIGT!
Ridskolor som inte följer detta självklara krav, skall inte få ha verksamhet
 
Sv: Ridskolor hotas av nedläggning

Man kan ju undra om de menar att ca 150 ridskolor skulle få stänga för att de inte kan ha hästarna ute dagligen. Jag som trodde att det var få svenska stall som hade sina hästar inne hela dagarna...
Tänk hur många hästar det måste vara - samt att det antagligen finns minst lika många privathästar skulle jag giss på.
Stackars djur!
dessutom - vad lär sig eleverna om hästars naturliga beteende etc? Skrämmande!
 
Sv: Ridskolor hotas av nedläggning

Niki skrev:
Man kan ju undra om de menar att ca 150 ridskolor skulle få stänga för att de inte kan ha hästarna ute dagligen. Jag som trodde att det var få svenska stall som hade sina hästar inne hela dagarna...
Tänk hur många hästar det måste vara - samt att det antagligen finns minst lika många privathästar skulle jag giss på.
Stackars djur!
dessutom - vad lär sig eleverna om hästars naturliga beteende etc? Skrämmande!

Oj, att inte detta diskuterats mer här på Buke? Kanske för att det varit precis runt jul...

Min första ridskola som barn i Göteborg hade inga hagar (trots att den ligger i ett rekreationsområde snarare än industriområde) vilket var en av många anledningar till att jag bytte. Det hela kändes mer som en fabrik än ett stall jämfört med mina kusiners mysiga ridskola i Småland. Nuförtiden har de hagar i backarna omkring och det har faktiskt ändrat stresskänslan jag hade som barn. Kommer nu inte på några ställen i Göteborg eller Malmö som får problem faktiskt...

I Stockholm ligger väl Enskede risigt till och hur är det med Lund nuförtiden? Eller är det förbjudet att diskutera? :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·
A
Träning Hallu :) Undrar vad folk har för erfarenhet av utländska ridskolor jämfört med svenska? Själv slutade jag rida för 6 år sedan pga...
2
Svar
30
· Visningar
6 129
Senast: Karma
·
  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Linköpings ridskola AB är försatt i konkurs. Rideleverna drabbas i princip inte ekonomiskt...
Svar
4
· Visningar
4 137
Senast: -moa-
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Ett trettiotal ridskoleelever vid Sysslebäcks ridskola riskerar stå utan lärare på grund av ledarbrist, och nu hotas hela...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp