Ridskor, ergonomiska

trofé

Trådstartare
Är det någon som har tips på bra ridskor. De ska vara ergonomiska i sulor mm, inte bara platt och hård plast/gummi sula. Utan gärna mer som i löparskor. Men behöver inte alls ha det utseendet. De ska inte heller vara lika varma som mina nuvarande Mountain Horse protecitve Jodphurs, blir väldigt varmt på sommaren.

Gärna också bilder om det är skor som ni själva har. För- och nackdelar.

Sv: Ridskor, ergonomiska

Jag har provat graninges kängor, de är jätte sköna, man rullar fram i dem.
Vet inte hur varma de blir men min bekant som har säger att de tempererar sig bra.

Jag älskar mina Dublin Advanced, ser ut som vanliga jodhpurs. Det är något speciellt material i sulan som ska hålla dom fräsha. Känns som att man går på luft, jag brukar ha mina på mig när jag är ute o promenerar, dom är såå sköna!! Jag hade mina hela förra sommaren, blev inte för varma.

Kan verkligen rekommenderas!!

Har i alla år haft easy rider/easy rider steel och trivts väldigt bra med dem. Men nu sist fanns ngn ny (?) modell, easy rider pro. De känns mkt mer uppbyggda än föregående och är helt underbara att knalla runt i! Väldigt bekväma att rida i med såklart. Lite mer sko helt enkelt och väldigt stadiga så man slipper bli trött i fötterna.

jag har jodphurs från dublin, dom är jättesköna och snygga! har någon form av specialsula. kommer ej i håg vad modellen heter, men det är den dyraste med dragkedja framtill.:)

just det, advance heter dom. tack turbo. :D

Tack så mycket för alla svar, då har jag lite att börja kolla runt på! Ang Graningen som någon skrev, så är jag lite skeptisk. Jag har en bekant som har sådana och de har gått sönder tre gånger. Returnerade en till två av de gångerna, och sen till skomakare... Men får hoppas att det bara var på just det paret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: valy
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha... 2
Svar
31
· Visningar
4 662
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 491
Senast: alazzi
·
Äldre Har riktiga "problemfötter", ostabila, höga fotvalv och för korta hälsenor, som allt i sin tur gett förstörda hälar, har inga kuddar... 2
Svar
21
· Visningar
2 114
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka