Ridskor typ easy rider??

MalanMjöl

Trådstartare
Vad finns det för alternativ till MH's easy rider i en lite billigare prisklass?? Mina e helsönder och behöver nya!! :crazy: Dom ska tåla mycket användning nästintilldagligen i ur och skur..

Vill ha sådana av typen easy rider! Vet att Roping Country Wear har något liknande fast billigare. Fler tips mottages, och gärna ställe där man kan inhandla dom!!

Sv: Ridskor typ easy rider??

med lägre prisklass menar jag under 700.. Hittade easy rider steel (som jag har nu) för 700 på internet trodde dom var dyrare för här kostade dom typ 800 om jag inte minns helt fel...

Tror att jag sett dem på www.bole.nu - runt 300 spänn. Men jag är inte riktigt säker.

Antar att du inte ska ha med stål-länken då, och på Eko nere hos oss kostar vanliga easy ridern runt 4-500...
Tycker att de är bättre än "kopiorna" (fast det är väl inte kopior egentligen ;) )

ok har med stållänken nu! Kan tänka mig dom igen men som sagt på granngården här kostade dom typ 750-800 kr och ville ha dom billigare.. Fanns för runt 500 på bole.nu och d tycker jag e mer rimligt!

Börjes har ju sina för 199, tänkte köpt när vi var där förra helgen men då fanns det bara 34,35 och 41..........men många har sagt att dom är bra för det priset.
Jag har easy rider, både med och utan stålet under och jag tycker inte att det gör någon större skillnad.

Köpte billiga utan stållänk hos B***s för ca 4 somrar sen...

Jag får ont numer när jag rider med dom, men annrs duger dom utmärkt till att ha som stallsko..förutom att dom är i tyg och absolut inte vattensäkra :(

Men jag undrar när dom ska gå sönder....;)

Sen har jag Ropingskorna också...
Likadant där...köpte dom för 4 år sedan...har använt dom som vanliga vinterkängor medans jag väntat på att dom billiga ska bli utslitna...

Men det verkar som om jag får vänta förgäves ett tag till.... ;) :)

Jag har haft några från Börjes som jag tror e såna som du syftar på. Det är svarta typ gympaskor, helt ok, höll länge o är inte så varma på sommaren. Dock för kalla på vintern ju! Tror inte dom kostar mer än 2-300 kanske!

Nu ville du ju ha de "gympadojsaktigaskorna" som typ EasyRider eller liknande, men jag tycker ändå att du ska prova ett par jodphursskor om du vill ha ett par hållbara, tåliga
och sköna skor som dessutom håller mycket bättre från t.ex. väta än vad de skorna
som du eg. vill ha - gör. Dessutom finns de ju med stålhätta också, vilket kan vara bra!

Jag var själv lite skeptisk till mina "Blundisar" (Blundstone) i början men de är helt outstandig om man ger dom en månad först (lite stela i början sådär..) men nu är dom de defintivt skönaste skorna som någonsin existerat.. :love:

hmm visste att den rekommendationen skulle komma... ;)
Har testat jodphurs oxå och visst de håller väta bättre men vill att skorna sitter "stadigt" på och d gör inte jodphurs på samma sätt som ett par man kan snöra..

Tack för alla tips! :bow:

Har idag köpt ett par easy rider steel igen då det var rea på dom i en butik här i närheten! :d Mina gamla höll faktiskt väta ovanligt bra så jag hoppas dessa oxå gör d!!

Hehe. Har också ett par Easy Rider Steel, fast liggandes i garderoben...
Har aldrig använt dom sen jag började med mina "blundisar"...
Går ju inte ens och jämföra vilken skillnad det är på dom... :smirk:

Joddis är tyvärr gjorda för folk med smala fötter...Inte breda med höga fotvalv, som dessutom är ömma av reumatism....

Då är det bara knytskor a´la Easy Rider som gäller.....

Är det "knytskor" typ Easy Rider du är ute efter så kan jag rekomendera Jacson's ridskor som heter "Ride On". Köpte ett par här i veckan och de är verkligen supersköna! Kanske inte så varma men jag har tänkt att ha dem på sommaren och när det är lite varmare vår/höst. Skickade efter dem från Lillhästen i Stav och de kostade 295 kr + frakt.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
4 024
Senast: Salinero
·
Utrustning Jag har en Air-o-wear, klass III. Jag har egentligen inga synpunkter på den men den är så förbaskat VARM. Vintertid är det ju ett plus...
Svar
8
· Visningar
2 095
Senast: 95johsv
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 366
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka