Bukefalos 30 år!

lisa412

Trådstartare
Jag vill höra lite vad ni tycker. Jag ska nämligen köpa nya ridskor och funderar om jag ska köpa skor eller stövlar.

Vad föredrar ni? Vilka för och nackdelar finns.

Jag har skor och shortchaps nu fast det är inte riktiga ridskor utan mammas gamla skor. Det var de ända jag hittade med klack när jag skulle börja på ridskola. :D De funkar bra men är nästan för små och alldelens för kalla.

så ridskor eller ridstövlar?

Sv: Ridskor

jag har alltid ridit i bara ridskor fram tills förra året då jag inhandlade ett par ridstövlar. ovant i början men är helnöjd med dem. man får ett bättre stöd med stövlar. ska du tävla ser det ju snyggare ut med stövlar. själv har jag ett par mountian horse grövre modell, bra första stövlar :)

Jag tävlar inte....än :D Nä jag har nyss börjat på ridskola så....

Ungefär hur mycket kostar de där mountain horse stövlarna?

ridskor har för och nackdelar.

Det jag gjorde med mina ridskor och chaps var att jag bara använder ridskorna när jag bara va i stallet och pyssla. dom blev mycket mer slitna och såg inte bra ut när jag använde chapsen när jag skulle rida :p

jag rider nu med ridskor och jämfört med stövlar som jag red med förr om åren så är det stor skillnad tycker jag.
Med stövlar får du mkt gratis i form av stöd, har inte testat shortchaps ( ska göra d imorgon) men jag har svårt att tro att man får likvärdigt stöd.
Fördelen med skorna är just att du får jobba mer i o m att du itne har stödet där.. ;)
Så det är väl en smakfråga men jag kommer nog oxå köpa stövlar senare.
Håller med om att skorna är lätta att dra på (har jodphurs m stålhätta) och är smidiga å ha när man bara är i stallet. Men definitivt inte lika snygga som stövlar om man ska tänka på det estetiska.. :):p

Jag har både och. Skor i stallet samt när jag rider ut i skogen och stövlar när jag rider på banan och liknande.

Rider man inte så ofta kan det nästan vara bäst att investera i skor och shortchaps, då benen ibland ändrar form, speciellt om man inte växt färdigt, då behöver man inte köpa helt nya stövlar utan kanske bara nya shortchaps eller liknande.

Mountain Horse ligger från 1999 kr på sina ridstövlar (har inte koll på vinterstövlarna, så räknar inte in dem där). Ett par High Rider eller Sportive High Rider kanske passar om du vill ha ett par stövlar. Inte världens nättaste och bekväma stövlar, men passar att gå i stallet med och rida i.

Alltså jag går på ridskola, nybörjare, en gång i veckan. Jag är aldrig i stallet och bara är där utan jag är där när det är ridlektion så jag behöver alltså skor stövlar för ridning.

Det här stödet ni pratar om. Vad menar ni med det?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka