Sv: Ridsport ÄR en "snobbsport"
Bra skrivet, ska nog skriva ut och spara dina rader
.
Till trådskaparen: Om du tar en paus från pluggandet då? Tar ett jobb och satsar mer på tävling? Svårt att nå toppen om du inte kan åka på viktigaste tävlingarna. Har också en bra häst just nu, tyvärr utvecklas jag för långsamt (
) så med honom kommer jag nog ingenstans innan han blir för gammal. Men mina ambitioner med honom är inte att nå toppen, utan att lära mig så mkt det går innan tiden är ute.
gamila skrev:Vanlig bokhandel brukar ha den där boken om alla stipendier och fonder....
Ett annat tips är att göra en proffsig CV som man kan använda när man raggar sponsorer. Fräckt just nu är ju att göra den på CD med en liten filmsnutt och personlig presentation. Kan ju sen ha filer på skivan med resultat, foton ect,
Ha ett färdigt koncept. Berätta för företagaren vad du vill ha hjälp med;
Ett bensinkort som laddas med xxxx:- varje månad, utrustning, anmälningsavgifter eller vad du nu tycker...
Var tydlig med vad du kan erbjuda i utbyte; reklamplatser och sån't är väl det vanligaste. Man kan ju trycka på kläder, hästgrejorna, trailern osv..
Ett välarbetat material att lämna över som herr direktören kan kika i i lugn och ro är det bästa. Säg när du lämnar det att "jag hör av mig i slutet av veckan för att höra vad du tycker". Lämna inte bollen till dem, kräv en motivering även om du får avslag, då vet du vad du ev kan ända på till nästa försök.
Lämna alltid materialet till högsta hönset= beslutsfattare. Ingen ide att snacka med "keti och pleti" om du förstår vad jag menar..
jaa, det var mina tankar om hur man genomn sponsring kan få en knuff i rätt riktning...![]()
Bra skrivet, ska nog skriva ut och spara dina rader
Till trådskaparen: Om du tar en paus från pluggandet då? Tar ett jobb och satsar mer på tävling? Svårt att nå toppen om du inte kan åka på viktigaste tävlingarna. Har också en bra häst just nu, tyvärr utvecklas jag för långsamt (