Ridsport ÄR en "snobbsport"

Sv: Ridsport ÄR en "snobbsport"

Ridsporten har blivit en snobbsport, så är det bara..

..men visst kan man lyckas ändå!
Genom att man tex köper in unghästar och utbildar, och handlar med hästar och jobbar hos folk med hästar

Det handlar oftast om hur mycket man vill och vågar att sattsa.

Sen tycker jag att stipendier är ju bra men om man ska få ett så måste man ju vara väldigt duktig och då har man redan råd att tävla :idea: .

det går inte ihopa om du inte har föräldra lr ng annan som betalar,sen får folk nsäga vad dom vill..

hejsan!

Mina föräldrar är inte så intresserade av hästar, som jag är!
Jag vill hälst tävla varje helg ha en bättre häst o så, men de säger att de gillar iknte hästar så mkt så jag kan inte tävla varje helg.:cry: jag blir så ledsen när dom säger så, för jag vill ju satsa på ridningen jag vill komma någonstans med ridningen.
Hur ska man göra när inte ens föräldrar vill?

Skaffa sig en bra utbildning och ett bra jobb där du känner massor så att du kan betala själv när du blir vuxen och då skaffa flera unghästar och jobba dig upp.

Igentligen är det ju så, man kan inte tävla i höga klasser utan pengar...
Men som tur så kan man helt gratis hjälpa till på stallet och vara med hästar! :rofl:

Det måste ju inte bli dyrt. Träna mycket, så blir man bättre. Blir man bättre blir det lättare. Det är ju inte med utrustningen man vinner, eller hur? Oftast klarar man sig utmärkt med en begagnad sadel och ett slitet gammalt träns man ärvt av gammelponnyn :P Man måste inte ha det dyraste och nyaste jämt. Märke är egentligen också helt oväsentligt.
Jag har nästan alltid fått köpa grejer till hästen själv, och jag lever på 950 kr i månaden. okej, jag ligger inte på elitnivå (och vill egentligen inte heller) men varför skulle det inte funka med billiga grejer från Börjes om det gör det hemma?

Choklad skrev:
Varör arrangerar inte en den klubben ni rider för en nationell tävling hos er då??
Vi får vara glada om över de enstaka regionala tävlingar de har!! Skulle själv vilja byta klubbmen dottern vägrar eftersom hon inte vill "mista" sina klubbkompisar!

KL:
Jag kommer ha svårt att få råd nu när prispengarna ska tas bort på ponny tävlingar.Jag tycker det är tråkigt för man tävlar ju ingentligen inte för pengarna som dom som bestämmer tror utan man tävlar för att det är kul. Man får väll jaga sponsorer men företag vill väll bara sponsra höjdare..:confused:

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 190
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 945
Senast: Torktumlare
·
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: tesora
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med... 2 3
Svar
53
· Visningar
10 855
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka