- Svar: 39
- Visningar: 3 649
(Ridsport) Från och med 2012 inför Svenska Ridsportförbundet ett nytt licenssystem. Endagslicens och årlig hästlicens är två av nyheterna nästa år - och betydligt högre kostnader.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sådär, nu har jag betalt in för livstidslicens för min 2 åring.
Även om det står 200kr/år nu för häst så vet man ju att det definitivt kommer att höjas allteftersom, precis som med allt annat. Man sparar snabbt in pengarna på en livstidslicens mot att lösa per år.
Med en årlig, regelbunden uppdatering av häst- och ponnyregistret får Svenska Ridsportförbundet en överblick hur många hästar och ponnyer som faktiskt tävlar, på vilka nivåer och med vilka resultat.
Om jag ev hade vågat mig på en, kanske två lokala tävling nästa år, så hade det blivit dyra tävlingar.
Tvärtom, det blir billigare eftersom du kan lösa endagslicenser.
Så mycket för de fina orden om hur viktigt det är med bredd på ridsporten. Om jag ev hade vågat mig på en, kanske två lokala tävling nästa år, så hade det blivit dyra tävlingar. Nu skiter jag nog i det, och håller mig till träningstävlingar![]()
Tvärtom, det blir billigare eftersom du kan lösa endagslicenser.
Billigare än vaddå?
Nu:
Lokallicens: 200:-
Sen
Daglicens: 150:- x 2
Summa: 300:-
Om man ska lägga på hästlicensen blir det ytterligare 200:-, dvs 500:-
Me to. Glöm att jag löser licens nästa år för att göra någon start på hösten.
Hästen kommer få livstidslicens bums.
glöm att jag tävlar nästa år![]()
Ja jag funderar skarpt på att lösa licens för alla här hemma, men det känns sådär att lösa licens för tvååringar![]()
han har iaf licens, men jag själv har ingen lust att lösa licens nästa år nu när det blir så dyrtDu var den första jag tänkte på. Kul liksom... Har B ens licens?
2. Rider man en regional 1,10 istället för en lokal så tillkommer veterinäravgiften och den är väl i princip aldrig under 80:- dvs ännu en extrakostnad.