Bukefalos 28 år!

Ridsports nyhetsbrev om hur westernridningen inte passar in i ridsportsförbundet

Sv: Ridsports nyhetsbrev om hur westernridningen inte passar in i ridsportsförbundet

Tack för det Ginna:
Att klänka på den andra siden komma att lösa allt :grin:
Over there we "live and let live"

Vill WRAS kryppa under RSF´s paraply med sitt redan kris drabbad verksomhet då för dom och dess medlem finna sig i RFS reglar.....eller förtsätt med sitt räs som dom har gjört dom sista åren.
 
Sv: Ridsports nyhetsbrev om hur westernridningen inte passar in i ridsportsförbundet

Vill WRAS kryppa under RSF´s paraply med sitt redan kris drabbad verksomhet
Det finns säkert väldigt skilda uppfattningar om det, men mitt intryck är inte att WRAS varken som förbund eller dess enskilda medlemsföreningar är uppenbart mer krisdrabbade än idrottsföreningar i allmänhet - eller för den delen föreningslivet i stort. Väldigt många föreningar uppvisar samma slags svårigheter, utmaningar och problem idag, och orsakssambanden ser också ungefär lika ut.
 
Sv: Ridsports nyhetsbrev om hur westernridningen inte passar in i ridsportsförbundet

*kl*

Måste ändå säga att jag tycker att det ska bli spännande och följa arbetet mellan WRAS och Svrf.
Vår förening bildades 2009 och är en sektion till en ridklubb, alltså drivs vår verksamhet redan i samarbete med Svrf.

För oss och vår klubb va det en självklarhet att samarbeta eftersom alla redan va medlemmar i huvudföreningen för att kunna vara där och träna.
Vår sektion är ansluten till Wras och vi arbetar efter Wras stadgar. Men ekonomin ligger under ridklubben.
Vi alla hjälps till på klubbens aktiviteter för att dra in pengar till föreningen och vi får hjälp med funktionärer när vi behöver vid våra arrangemang.

Ska även bli intressant att att se hur man kommer att resonera med tävlingsreglerna.
 
Sv: Ridsports nyhetsbrev om hur westernridningen inte passar in i ridsportsförbundet

*kl*

Måste ändå säga att jag tycker att det ska bli spännande och följa arbetet mellan WRAS och Svrf.
Vår förening bildades 2009 och är en sektion till en ridklubb, alltså drivs vår verksamhet redan i samarbete med Svrf.

För oss och vår klubb va det en självklarhet att samarbeta eftersom alla redan va medlemmar i huvudföreningen för att kunna vara där och träna.
Vår sektion är ansluten till Wras och vi arbetar efter Wras stadgar. Men ekonomin ligger under ridklubben.
Vi alla hjälps till på klubbens aktiviteter för att dra in pengar till föreningen och vi får hjälp med funktionärer när vi behöver vid våra arrangemang.

Ska även bli intressant att att se hur man kommer att resonera med tävlingsreglerna.


:bow:

Ungefär liknande på "min" ridskola och det har varit positivt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Hundlucka
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp