ridstövlar

N

nicken

Jag har tittat på sulorna på ridstövlar, (jag funderar´på att köpa ett par). Det står överallt att det ska vara grov sula så att man inte ska halka i stigbygeln, men det är det inte på de vanligaste ridstövlarna. Undrar varför :confused:
Är inte det farligt.
 
Jag vill ha sulorna så absolut tunna och mjuka som möjligt så att man inte tappar "känseln". Jag vet inte om det är farligt med mindre grova sulor men antar att det hänger rätt så mycket på själva stigbygeln. :confused:
Har du bara en bra säkerhetsstigbygel så borde det inte spela så stor roll om sulan är tunn eller tjock. :)
 
Jag har ett par MH high rider och dom har ganska grov sula...trivs super med dom.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: KAROLIJNAH
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
557
Senast: Gimlan
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
344
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp