Hade Carlscrona innan och de gillade jag!! men tyvärr säckade de ihop lite när de stått oanvända, plus att jag nog hade kört bil i dem lite för mycket...
Köpte ett par "Perfect" från Globus (har jag för mig det var). De är dressyrstuk med dragkedja och snörning. Jättesköna!! De kostade 1200, men jag hade tur och fick dem på erbjudande för halva priset!! Älskar dem!!! Perfekt stöd för skänkeln och sitter jättebra!! Köpte dem från
www.hastbutiken.se, men jag vet inte om de har kvar dem i sortimentet, eftersom de hade reaerbjudande på dem. Men det går säkert att kolla upp nån annanstans!!
Men de är ju just ridstövlar och inte såna stövlar som man går omkring och mockar i direkt... Så är du ute efter stövlar att ha både i stallet och att rida i, är det nog bättre med nåt åt Carlskrona, MH-hållet. Men just nu rider jag bara på lektion en gång i veckan, så mig passar de utmärkt!! Så om du ska ha en stövel för just träning, så rekommenderar jag dem starkt!!!
Annars trivs jag med i skor och shortchaps. Bara det att jag inte har några skor just nu. Ska skaffa det snart, eftersom stövlarna inte är fodrade och vi inte har nåt ridhus på klubben än.
Så tipsa gärna om nån varm ridsko!! *lånar tråd* Såg ett par MH tror jag. Jättefina, i lite mocka med gummi runt om och fram på tån. Ungefär såna som jag kallar "muckers", vet inte om man säger så fortfarande...

Har ett par såna som tyvärr är alldeles för stora. Fattar inte varför jag köpte dem...