Ridstöveltips

Widerberg

Trådstartare
Är trött på att rida i shortchaps och skor :D Vad finns det för
relativt billiga, bra och snygga ridstövlar att ha under vår, sommar och höst? :)
Vad har ni för några?

Sv: Ridstöveltips

antar att det är läderstövar du tänker på ,
har ett par königs, trivs bra i dom, bra stöd, har för mig de gick på ca 3000:- skulle satsa på ett par utan dragkedja även om det ibland ett helskotta att få av sig stövlarna utan dragkedja

Jisses! Är det vad ni kallar billiga ridstövlar, 2-3000kr! :eek: Antingen är ni stenrika eller så är det någon annan som betalar... :smirk:

Har tyvärr inget bättre tips själv men är ganska övertygad om att du kan hitta bra och billigare ridstövlar än de som tipsats om hittils.

Köpte nyligen ett par Hansbo läderstövlar med dragkedja och lite kraftigare sula på rea, kostade då drygt 800 kr, kostade drygt 1600 innan rabatten. Nu har jag inte haft dem så länge men de är sköna att ha på och verkar vara av bra kvalitet. Köpte dem på granngården.

Börjes läderridstövlar ska ju vara helt ok har jag hört, inte så dyra.

Tycker också att 2-3000 kr INTE är billigt för ett par ridstövlar... Men alla tycker vi olika.

Kolla i begagnatavd. i din ridsportaffär. Jag hittade ett par helt ok läderstövlar för 200:- :smirk:

Ett par nya läderridstövlar av bra kvalitét kostar dess värre det... :smirk:
Men det finns en hel del på begagnatmarknaden, så kolla där först! om man har tur så hittar men något med sina mått..

jag har också två par könings, ett par "Sir" och ett par "Grandgester" Är mkt nöjd med båda!

hööks har för ca 1600 men hur kvaliten är har jag ingen aning om

jag skulle verkligen INTE rekommendera H**ks sk läderridstövlar.

lädret är av kass kvalitet och får fula och VÄLDIGT obekväma veck precis överallt.

och till dig som tyckte att 2000 var mkt. visst är det mkt pengar, men jämfört med 5000 el mer är 2000 billigt....

Jag har ett par Sarm Hippique, vet inte vad dom kostar typ 3500 kanske?!
men vill du ha billigare så tycker jag Tampa är helt okej för sitt pris. kostar äl 2000 tror jag. är mjuka och så. tyvärr vet jag rätt många som haft dom och dom blir så uttöjda nere vid vristen så dom typ glappar.. men mina jag har för flera år sen var inte så iof! kanske bara vart måndagsex. men dom tycker jag man kan satsa på om man vill ha ett par billiga som är hyfsat bra!

Mentan skrev:
Är trött på att rida i shortchaps och skor :D Vad finns det för
relativt billiga, bra och snygga ridstövlar att ha under vår, sommar och höst? :)
Vad har ni för några?
Jag köper alltid Mountain Horse, har nu ett par High Rider Junior för ca. 1100.- tror jag :confused:

Dom är jätte sköna, MEN lite väl smala i skaften... Man måste verkligen ha "barn ben" i dom, men vanliga High rider är nog bättre, men den fanns bara i Vid skaft när jag köpte :crazy: Ett stort + för mig är att skaften är inte spec. långa (korta ben) så då passar dom extra bra...

Tidigare hade jag Rimfrost, bra skor fast inte spec, varma..

*lånar knapp* Jag har ett par equi comfort, tror det är globus som säljer dem. Köpte mina begagnade för 500, lokala hästaffären har dem för drygt 700. För det låga priset tycker jag att det är bra stövlar!

Jag använder Mountain Horse, High Rider. Jag är jättenöjd med dem. Kostar ca 1500. De har tidigare haft problem med att dragkedjan gått sönder men de är numera bytt till en kraftigare modell så att de håller. Har haft mina i snart tre år och de verkar hålla ihop ett par säsonger till.
På vintern har jag ett par Mountain Horse, Rimfrost. Inte bra! Visserligen varma men med så stela skaft att man förlorar kontakten med hästen. Bra om man bara är ute i skogen och larvar i och för sig. Man slipper frysa.

var nästan det jag anade att det inte var nåt att ha var och kollade på dom , men åkte runt i sthlm och hittade ett par kanonbra .

Jag har ett par Höga Kustenstövlar som jag aldrig kommer att lämna ifrån mig. De har hållt i snart 10 år och då har det inte handlat om en ridlektion i veckan i ett torrt och fint ridhus utan om leriga stallbackar och unghästridning flera timmar om dagen. Inköpspriset låg på en tusenlapp för 10 år sedan men jag misstänker att det har stigit något nu. Sedan om de är snygga är en annan femma, de är i alla fall godkända som tävlingsstövlar.

/Sara

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·
Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: nyttnick
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka