Ridstövlar!

Centaur

Trådstartare
Orkar inte leta upp den andra tråden så gör en ny. Nu har jag beställt stövlar! Hittade några på en mässa som hade en sån himla snygg brun färg, typ antikbrun med "skuggor" och schatteringar, snygg båge, blixtlås hela vägen ned, mjuka och fina (italienska) och jag kunde få dom +6cm högre utan kostnad. Verkade vara av bra kvalite, lädret var iaf jättefint och dom såg välarbetade ut. Sen kostade dom bara :smirk: 2950kr (norska visserligen men ändå).

Dock har jag aldrig hört talas om märket, De Niro het dom. Modellen jag beställde het Augusto. Nån som har hört om märket?

Sv: Ridstövlar!

har aldrig stött på dem men fick rätt många träffar när jag googlade på dem.
Augusto såg ut att vara en snygg modell, du får lämna betyg på dem sen :)
S_2602.jpg
S_3602.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jaa så såg dom ut! Men dom var mkt snyggare i brunt, för alla sömmar runt ankeln syns bättre. :d

Usch vad blanka dom var :crazy: Ser ut som plast...

Isåfall var dom svarta snyggare...

Gud vad snygga!! Ska också beställa stövlar, har funderat på Parlanti, men de här var ju riktigt snygga de med. Var de dyra? Är de väldigt hårda i skaftet?

OJ oj oj vad snygga!! Beställde också stövlar idag, men för mig blev det ett par sarm!

Oh, jisses. Dom var snygga!
Jag är i behov av både ridbyxor, jacka och stövlar men hjälp vad dyrt allt (bra) är...:o
Det får väl bli någon gummikreation från mountain horse och en billig jacka + hyfsade byxor för min del...

Dom är inte alls så blanka i verkligheten, säkert blixten som gjort dom så. Och så är färgen lite djupare. :)

Nej dom är inte alls hårda! Lädret är ganska tjockt, men väldigt mjukt. Dom jag provade kändes redan inridna. :d Så dom lär vara bekväma men ej sladdriga. Parlanti hade stand där också, men jag tyckte dom här var väl så fina och så var dom billigare. :)

gah, dom var ju skitsnygga! Du måste fota dom sen när du får hem dom, så vi får de hur de ser ut "på riktigt" :D

Grymt snygga :)

Jag beställde också nya stövlar, fast igår. Bruna :D
För att ha å matcha med min nya dressyrsadel + en hoppsadel.
Skitbra när man absolut inte kan ha fyra svarta sadlar... Haha.

Fast vafan, ska du ha snörning, du är ju dressyrare ju ;)

Haha ja, jag hade egt tänkt att ta utan. Men eftersom min ena ankel har tendens att svullna då o då så kan det vara bra med snörning.

Jo, det är nog samma modell. Tror det är färgen som gör det. På de svarta syns inte detaljerna lika mycket bara. Plus att de svarta ser smalare ut på nåt sätt.

snörningen går högre på den svarta, det finns ingen hög hälseneflärp med knapp, på sidan av foten går det fram en extra söm plus en liten extra lapp vid hälen.. nej jag blev inte lurad av färgen.. titta själv noga..

den svarta är en Augusto S_2602, den ljusbruna är Ottaviano S_3620.. men det var förmodligen färgen som skulle demonstreras..

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka