Ridstövlar

Sv: Ridstövlar

Nu är väl den här tråden lite död kanske, men istället för att starta en ny så skriver jag här.

Köp inte ridstövlar från Mountain Horse. Dom jag köpte (se tidigare inlägg) har nu gått sönder, först gick snörningen men det är ju inte hela världen, man kan ju sätta i nytt snöre.
Men sedan gick dagkedjan sönder, självklart på tävling också så jag fick rida med silvertejp runt hela ridstöveln! :angel::D

Min kompis köpte också såna, och hennes har OCKSÅ gått sönder, på bara några månader! Det har gått hål i resåren på hennes.

Hennes mamma jobbar i ridsportbutik, och dom har tydligen fått tillbaka en MASSA trasiga stövlar från Mountain Horse, så dom ska sluta ta köpa in från dom nu.

jag känner nog ingen som haft MHstövlar som inte haft problem med trasiga stövlar. :p

Kul... jag som precis beställt ett par... Men man borde ju få tillbaka pengarna om de går sönder så snabbt efter inköp... kan man ju hoppas iallafall!

Ajdå, jag som precis tänkt köpa ett par MH stövlar.. Vill ha såna som är lika 'grova', men jag hittar inga andra :confused:

Mina MH stövlar har också gått sönder i dragkedjan :( Har inga pengar heller så några nya kan jag inte heller köpa :( Rider med ett par ridstövlar från Hööks (de nya mörkbruna från crw) och dom duger än så länge. Var rea så 800 kr hit och dit är ju inte så mycket

Jag är nöjd med mina läderstövlar från börjen inte dyra heller kostar 1995 :- eller ngt sånt

Kanske köper dressyrstöveln från hööks istället, nån som vet om den är bra?

Jag köpte ett par treadstone stövlar för två veckor sedan på horse showen! och hon som sålde sa att det vart många som hade lämnat tillbaka dom men de flesta stövlarna hade inte blivit smörjda innan första anv. som hon sagt(tydligen:crazy:) men jag har ridigt i mina 4-5 gg och dom är skit sköna :D har gått in dom och mumma vilka stövlar :p hahah! är det ngn som vet ifall dom blir mjuka sedan:confused:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 564
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form