Ridtäcke m. brodyr!

cactuspower

Trådstartare
Funderar på och beställa ett ridtäcke, behöver snabba svar..
Tycker ni man ska ha med både hästens och mitt namn?
Bara hästens namn eller bara mitt namn?

Vill ha någon brodyr med i alla fall..

Sv: Ridtäcke m. brodyr!

Tycker att det ska vara med bara hästens namn, snyggare så. :p

Jo det får bli hästens namn i sånna fall. Man kunde bara få med brodyr på en sida, så det blir bara hennes namn i så fall :)

Antar att det är samma ridtäcke som jag visade i en annan tråd?!:D

Jag valde i alla fall att ta mitt för och efternamn, enda anledningen till det var att jag vill kunna använda det på mer än en häst.:smirk:

Yes det är det! :D
Tack för tipset ;)
Högerklickade och såg länken dit, sedan hittade jag också in till deras julkalender med erbjudanden :)

Jo, jag är lite kluven i hur jag ska göra.. hmnn min häst har ett rätt krångligt namn då hon är importerad, så ska jag brodera så blir det hennes smeknamn på annars blir det mitt namn ändå.

Nu är min häst bara 4 så jag hoppas givetvis på och ha kvar henne i flera år framöver, men som du säger - rider man flera hästar så är det ju ändå smidigt och kunna ha det på flera..

Ska man t.ex. ut på en tävling känns det ju lite dumt ändå om man kommer med hästens smeknamn på täcket får då vet ju inte folk vilken häst det är i alla fall :p

ja vill ha ett ländtäcke som de står "världens bästa Rasmus" på

cactuspower skrev:
Funderar på och beställa ett ridtäcke, behöver snabba svar..
Tycker ni man ska ha med både hästens och mitt namn?
Bara hästens namn eller bara mitt namn?

Vill ha någon brodyr med i alla fall..

Hej!!

Jag skriver aldrig hästens namn på utrustningen pga att det är inte det roligaste om man vill annända det på fler hästar eller om man har en ny häst efter eller likande, men om man har en stor häst och vet att den ska man ha så visst då kan man broder alltiohopa. men på mina shabrak så blir det bara mitt namn, o nu e jag glad för det för jag har kunnat haft dom till alla mina 3 hästar :D

Haha, jag får värsta beslutsångest ju :p
Får se vad det blir i slutänden då. Kanske blir mitt namn i alla fall. :D

visst är de det där från ex. som du ska beställa? marinblått med guld brodyr?

Jag beställde ett nyss med mitt hela namn, kände att de täcketkommer jag att vela behålla så tog mitt namn.

Usch, det är så fult med ryttarens namn! Som någon skrev i en annan tråd, så blir det mycket "Titta, här kommer JAG!". Det är hästen som ska ha täcket och då ska hästens namn stå på.

Tycker jag :D

Jag har ett ridtäcke med lite av hästens karriär på.

På ena sidan står det hans ras o födelseår.

Svensk Ridponny
1999

På andra sidan står hans första tävling

Mjölby Regional
Ungponnyhoppning

Lite som ett segertäcke:o
Dessutom är det svenska ridsportförbundets logga på det.:o

Men han är stjärnan i stallet och värd att höjas till skyarna.

Jeg ville nok i utgangspunktet ha hatt hesten sitt navn på dekkenet. Men det angret jeg dypt på da jeg dessverre måtte avlive hesten min i fjor - og plutselig satt igjen med en masse greier med hans navn på....

Men det er veldig trivelig med dekken med navnet på hesten sin :D

Haha. Gud vad svårt det ska bli och välja då!

Grejen är den att min häst heter: Landöras - Zvaigznite egentligen, men hon kallas för Landora. Jag heter Emma och har ett ganska vanligt "svenssonnamn" till efternamn.. när man sedan kommer ut på tävlingar o dyl. känns det träligt om det står "Landora" på täcket för då vet ju Ingen vem det är i alla fall, med tanke på att det i papprena hela tiden kommer stå Landöras - Zvaigznite...

Samtidigt vill jag kunna använda täcket på flera hästar, gärna.
Men jag hade nog hellre velat använda det som hennes eget täcke också. Haha :p Äsch, det får nog bli mitt namn i alla fall..

*beslutsångest* :p

Endera hästens namn eller ditt.

waaay för pretentiöst med bägge... och för mycket "info" också för den delen.
tycker samma sak om smeknamn: endera ska det stå hästens riktiga namn, eller så låter man bli. då är det bättre isåfall att skriva ditt namn. fast tycker som nån annan sa: hästens namn förefaller minst showigt och övertydligt.... tycker jag.

Jag tycker absolut hennes namn. Har massor av broderade ridtäcken och shabrak men bara med hästarnas namn på inte mitt på nåt. Är en nackdel att man då bara kan använda det på den hästen men ganska bra oxå tycker jag för då har man ju en anledning att köpa varsitt täcke till alla hästarna:angel:

Bara hästens!!!!
Tycker det är töntigt med ryttarens namn.

Kan förstå det om man tävlar många hästar med samma sadel och schabrak, Men, det är ju inte bra att göra det.. :p

Jag har sytt mitt eget ridtäcke (inte så snyggt kanske men det funkar) och jag broderade själv (täcket är i fleece) MG med ett hjärta runt o på andra sidan gjorde jag ett stort hjärta. Skulle jag av ngn anledning skaffa en annan häst så är det lätt att sprätta bort.

Men det är ju en smaksak, alla kanske inte vill rida omkring med ett hemmagjort täcke, framförallt inte om jag har gjort det iaf för det är lite snett och vint men funkar.

Jag skulle ju vilja ha hästens namn, men jag har ju också bara en häst att plocka på en massa prylar och jag hoppas vi får hålla ihop LÄÄÄÄÄÄNGE än...

//Lillan

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 066
Senast: Tajger
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka