RIG på Strömsholm

S

SanchoPancho

Någon som går/har gått där? Någon som har varit och ridit intagningsprovet? Hur funkar det? Vad får man göra?
Någon som sökt i år? Först och främst menar jag hopplinjen.
(RIG= Riksidrottsgymnasiet)
 
Jag går på samma gymnasie som dom som går på RIG går de vanliga ämnena på. Va krångligt där där lät, men hoppas du förstod. Pratat lite med en tjej som går i ettan på hopp... Först gjorde hon ett ridprov och de kolla lite hur man red och så... Sen så fick några prata med en kurator för att se om man skulleklara av att gå där mentalt. Det är ganska jobbigt, och henne jag har pratat med har funderat på att hoppa av.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 945
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 394
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp