Riktigt bra men inte dyr regnjacka?

Aliche

Trådstartare
Jag åker till England i 5 månader i April och kommer jobba en del utomhus så är på jakt efter en riktigt bra regnjacka eftetsom det regnar i England ibland...
Men jag är på en budget så behöver en som inte är jättedyr men som håller mig torr, gärna i nån fin färg men inget måste, luva måste det däremot vara.
Har inte köpt riktigt regnjacka nånsin tror jag så behöver Bukes erfarenheter :)
 
Jag åker till England i 5 månader i April och kommer jobba en del utomhus så är på jakt efter en riktigt bra regnjacka eftetsom det regnar i England ibland...
Men jag är på en budget så behöver en som inte är jättedyr men som håller mig torr, gärna i nån fin färg men inget måste, luva måste det däremot vara.
Har inte köpt riktigt regnjacka nånsin tror jag så behöver Bukes erfarenheter :)
Jag köpte än bra på ICA MAXI för några år sedan som inte var speciellt dyr och av bra kvalité.
 
Jag åker till England i 5 månader i April och kommer jobba en del utomhus så är på jakt efter en riktigt bra regnjacka eftetsom det regnar i England ibland...
Men jag är på en budget så behöver en som inte är jättedyr men som håller mig torr, gärna i nån fin färg men inget måste, luva måste det däremot vara.
Har inte köpt riktigt regnjacka nånsin tror jag så behöver Bukes erfarenheter :)
Ska du kunna jobba i den så tänk på att andningsförmågan är lika viktig som förmågan att hålla tätt. Allt under 10000 i vattentäthet går bort för min del och allt under 5000 i andningsbarhet. Under 10000 i vattentäthet står inte emot ett rejält regn och under 5000 i andningsbarhet känns som att jobba i en platspåse. Jag föredrar 15000 i vattentäthet och 10000 i andningsbarhet. Då kan man vara ute i regn utan att bli blöt alls. Varken utifrån eller inifrån. Ska du jobba lär du nog behöva ett par regnbyxor med. Några bra förslag på budget har jag tyvärr inte utan bara tipset om att kolla vad stället faktiskt utlovar. Köper du en snygg regnjacka går den ju att använda sedan som vanlig jacka med.
 
Ska du kunna jobba i den så tänk på att andningsförmågan är lika viktig som förmågan att hålla tätt. Allt under 10000 i vattentäthet går bort för min del och allt under 5000 i andningsbarhet. Under 10000 i vattentäthet står inte emot ett rejält regn och under 5000 i andningsbarhet känns som att jobba i en platspåse. Jag föredrar 15000 i vattentäthet och 10000 i andningsbarhet. Då kan man vara ute i regn utan att bli blöt alls. Varken utifrån eller inifrån. Ska du jobba lär du nog behöva ett par regnbyxor med. Några bra förslag på budget har jag tyvärr inte utan bara tipset om att kolla vad stället faktiskt utlovar. Köper du en snygg regnjacka går den ju att använda sedan som vanlig jacka med.
Ett par riktigt bra regnbyxor har jag som hållit torrt i flera timmars vandring i ösregn :)
Bra tips med värdena för det hade jag ingen aning om!
Har du några tips på märken och modeller som du själv har/har haft som är bra?
 
Bergans gillar jag. Har en Super Lett som jag vandrat många timmar i regn med. Har ventilationsdragkedjor (men det har väl typ alla vettiga regnjackor numera?). Norröna gillar jag också men är lite dyrare.
 
Ett par riktigt bra regnbyxor har jag som hållit torrt i flera timmars vandring i ösregn :)
Bra tips med värdena för det hade jag ingen aning om!
Har du några tips på märken och modeller som du själv har/har haft som är bra?
Nej inte på rak arm men jag brukar titta på vandrings och arbetskläder när det gäller funktionella kläder. Just nu har jag en lättfodrad gore-texjacka från fristads. Den andas fantastiskt bra och håller för störtskurar i timmar. De ultimata regnbyxorna letar jag fortfarande efter. Jag vill ha byxor som andas lika bra som jackan och det känns lätt hopplöst om man inte vill lägga tusenlappar bara på byxorna.
 
Om det finns möjlighet så upplever jag ibland att kläder är billigare i UK, så hittar du något som verkar lämpat kan det vara värt att kolla om du kan köpa det på plats. Jag är inte sådär jätte friluftsaktig av mig, så jag kan inte så många butiker, men blacks.co.uk kan vara ett bra ställe att börja på för prisjämförelser.

Beroende på vart i landet du ska är det inte säkert det kommer regna jättemycket dock - de senaste två sommrarna har varit aptorra/varma!
 
Vad ska du jobba med? Fröknarna på förskolan har Pippi-regnkappor ifrån Jacson som de har valt själva som arbetskläder när de är utomhus i regn.
 
Jag köper ordentliga funktionskläder på Haglöfs Outlet och liknande. Har jackor därifrån som jag haft i snart 10 år och de håller flera år till.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 255
Senast: Saeta
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 008
Senast: pews1972
·
Skola & Jobb Hoppas på kloka råd från er på Buke. Jag har jobbat ca 5 år på mitt nuvarande jobb och trivts mycket bra, men det har också periodvis...
Svar
9
· Visningar
1 593
Senast: Tall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp