Riktigt bra säkerhetsväst.

Faust_86

Trådstartare
Hej!

Är på jakt efter en RIKTIGT BRA säkerhetsväst.
En som man kan röra på ryggen i!:angel:
Alltså en lite mera fältävlans stuket kanske..

Någon som vet var man ska titta? :bow:

Linda

Sv: Riktigt bra säkerhetsväst.

Racesafe :idea: Finns på både Börjes och Hööks och hos många andra ridsportsbutiker. Lite dyrare, men väl värd priset!

en internetsida säljer en nästan likadan (annat märke) fast 1500kr billigare. Enda skillnaden är att race safe är testad av BETA vilken är en frivillig test för tillverkarna :idea:

Fast den är ju inte BETA märkt, då vet man ju att den är så säker det bra går iaf :idea:

*kl*
Jag har en racesafe 2000 och älskar den! Kan inte tänka mig någon annan!! Möjligen då en kopia, har aldrig provat någon av dem. Men aldrig att jag går tillbaka till de "vanliga" pansarvästarna igen... :crazy: Jag PM-ar dig om länk till ett ställe med bra priser på dem..

Jag har också en Racesafe, i den kan man faktiskt sitta kvar på busiga hästar :p tycker att "vanliga" michelinvästarna är ganska stor risk att man åker av i bara för att man blir osmidig.

Det skulle vara jättesnällt om du ville skicka ett pm till mig också:)

Hoppar in här och snor tråden en sek:D
Jag har haft en Ingdams Phoenix performance, som är den väst som startade med "rut mönstret" och hade rutor även över hela rygen. Den är såld nu (kostade ca4000kr ny) just pga att den blev för kort för min rygg:( Jag klarar bara inte av att rida med stela västar ) och ekonomin tillåter inte att beställa en ny från Ingdams med special mått.
DanRider, racesafe och de flesta västar som finns på marknaden har jag provat, men sitter dom bra i ryggen så är dom för stora i midjan och vice-versa..

Så hjälp gärna också mig hitta en snygg, bra, böjlig säkerhetsväst som kan passa mig:bow:

Dan Rider går inte ställa i axlarna
/Sessiagh

Ja, Racesafe är nog den ända väst jag provat som faktiskt är skön att rida i.

Air o Wear Zippa.
Säker och komfortabel.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Fiorano
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka