Riktigt bra stallarbetsskor?

Sv: Riktigt bra stallarbetsskor?

*kl*

Jag har alltid haft jodphursskor med stålhätta när jag jobbat i stall. Köpte ett par från Hööks (tror det är CRW? Bruna iaf)för ett halvår sen som jag är grymt nöjd med! Otroligt bekväma och ser trots extrem belastning fortfarande jättefina ut! Vid vissa andra tillfällen har jag fått skav av just stålhättan, men inte med de här!

Men jobbar du i ridbyxor eller räcker det kanske med bara jeans så du inte går omkring med en halv spånbal i skorna efter mockning? För om du använder jeans skulle jag definitivt rekommendera ett par jodphurs! Köpte mina i en strl större så jag kunde ha två par sockar på vintern och inte ens när jag red i minusgrader hade jag kalla fötter (mkt känslig normalt sett!)

Jag jobbar som hästskötare och haft mycket problem med fötterna och knänam men dessa skor är underbara!
mens_cobalt_devon.jpg
ARIAT :love:

annars har jag ett par mountain horse med stålhätta som komplement
protective_johdpur.jpg

Jag tycker graninges kängor är helt fantastiska till att traska omkring i! Minns inte vad modellen hette, men mina favoriter har kanske 25 cm skaft, bruna och svart sula som går "upp" en bit så man inte blir blöt

När jag jobbar i stallet har jag antingen jodphurs från MH med stålhätta eller gummistövlar. Jodphursen är sköna, men stövlarna är mer praktiska då jag slipper att få spån och lera i skorna och på byxorna hela tiden. Stövlarna är lätta att bara spola av dessutom. Nackdelen är ju att det efter några timmar blir lite väl fuktigt om fötterna i dem... :smirk: :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 919
Senast: Ceta
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 605
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
12 008
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 010
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31