Bukefalos 28 år!

Riktigt läskigt

F

flygare

Jag och min ponny var på väg hem från ridhuset.Jag gick med honom eftersom att han hade vart så duktig.Sen kom det en lastbil.Jag tänkte att det bara var att gå på, så de gjorde jag.Men då började han hoppa och slet sig.Jag sprang efter men tänkte att han bara skulle springa hem.det är inte lång alls.Men man måste över en järnväg.
Men han vek in och började springa på järnvägsspåret!
Jag tänkte att nu dör han.Men tillslut fick jag tag i honom.
Vad som hade hänt om tåget kommit vill jag inte ens tänka på...
Har ni vart med om nått riktigt läskigt då kroppen bara knäpper av?man vill springa hur fort som helst men det går inte!!
Nu får vi hoppas att han inte är jätte rädd för lastbilar efter det här :confused:
 
Usch va otäckt.. :crazy:
Jag har varit med om liknande, då min häst slet loss en stolpe som dumma jag hade bundit han i... :mad: :o :crazy: Han fick panik o skenade eftersom den läskiga stolpen jagade honom.. :angel: Jag sprang efter.
Han skadade sig men de kunde ha varit ännu värre. Han är frisk nu iaf. :)
 
Usch vad hemskt!!

Något man inte vill vara med om, hoppas han inte får panik för lastbilar..

Sam
 
usch vad hemskt. :(

Har också var med om en olycka då mitt hjärta nästan stannade av skräck!

För att göra en lång historia kort så blev en unghäst som jag tränade skrämd av en tutande bil, han kastade av mig så jag landade på bilen och blev påkörd! Hästapållen sprang hem och kvar i diket låg jag med en krossad knäskål och nästan förstörd rygg. billisten for sin kos.....

Dels blev jag rädd för min egen skull men framförallt för att hästapållen skulle bli påkörd eller fastna med tyglarna runt benen.. fast han klarade sig fint som tur var.
 
tur att allt gick bra till slut. själv har jag varit med om att min häst skulle köras in men det gick snett o hon skenade m rockard hoppade över diken o ut på vägen, tömmarna fastnade i hjulen o kunde ha slitit sönder munnen.
Tillslut hoppade hon o rockarden över ett staket o in i en hage med en annan häst i som i sin tur blev lika rädd hon.
Jag tog bilen efter henne o när vi kom fram så kunde vi tillslut lungna ner henne. puh...
det konstigaste är nog att hästen fick inte en skråma...
inte ens i munnen efter att tömmarna fastnat.
det är vad jag kallar ängla vakt....
 
åkte han bara iväg?!!när det var han som skrämde hästen och allt :eek:
tänk vad nära det kan vara att man mister sin älskling...
Men som tur är går det ju oftast bra :smirk:
 
Usch det där lät inget vidare...
man får gratulera till att du och hästen fortfarande är
i livet.
Min syster lånade ut sin häst till en väninna(det är några år sedan) Av någon anledning ramlade hon av hästen precis
framför en järnvägsbom. Hästen sprang in efter järnvägen och
bommarna fälldes ned och tåget kom. Allting gick så fort!!
Hon hann knappt locka på honom! När tåget
kom satt hon händerna för ansiktet förtvivlad och tänkte att
nu är det slut. Hon vågade knappt titta upp när tåget hade passerat. Då stod han där vid sidan av spåret lungt betandes av gräset. Vilken lättnad!!! Hon fick tag på honom
men hon blev rejält chockad och vågade inte berätta för min syster "förrns" det hade gått ett par veckor.
 
Ja idioten stack bara....
men en vännina i stallet såg han åka förbi och tog serienummret för att hon tyckte det var olämpligt att man körde så fort förbi ett stall där det även finns barn...

så när pållen kom hemrusande utan mig förstod hon ju att det hade hänt något.

Och eftersom att vi hade reg nummret på bilen så kunde vi anmäla honom och jag fick ut en skadestånd. Han har ju iaf lärt sig en läxa gubbfan! :devil:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 613
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 080
Senast: yamyam
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 003
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp