Helskodda ridbyxor

J

jeslin

Dags för ett par nya helskodda. Helst skulle jag vilja ha tag på ett par med riktig skinnskoning men det verkar ju nästan omöjligt eller kostar dom hur mycket som helst. Jag har inte råd att lägga mer än MAX 1300 och helst under tusenlappen.

Har ni några bra tips på ridbyxor som går att skicka efter över nätet och som är riktigt bra? De måste vara i bomull för annars är det inte skönt och så, som sagt, helskodda.
Jag vill att det ska vara bra kvalitet så de håller och så ska de vara bekväma.

Några tips?
De ridbyxor ni tipsar om bör vara några ni köpt på senare tid så de finns att få tag på, såklart. Och helst inte bara märket utan också modellen!

På GrannGården, som är ända "ridsportaffären" här där jag bor, har de Eurostar, Jackson och Mountain Horse. Så de sorterna kan jag få tag i oavsett modell (de kan ta hem).

Annars måste det gå att köpa på nätet.
Är Hööks helskodda skit eller? Vilken av dom är bra/dålig (de har ju flera helskodda).

Några åsikter om Pikeurs Lugana?
 
Jag ska köpa den...får väl se hur de är... Har faktiskt ingen aning om hur skindtex känns...
 
Jag har ett par Draco manchester med helt underbart mjukt riktigt skinn.
Knappt använda ( 2ggr) och till salu :angel:
 
Tack för vinken, men jag vill inte ha manchester tyvärr, utan bomullsbyxor.
 
Vad är det du älskar med dom då? Är det riktigt skinn? Mjuka? Bomull? Håller bra? Var köper du dom och vad kostar dom?
 
Jag har ett par beiga Drako heter...de är sköna och skodda i riktigt skinn...ett jävla fäste är vad man får...ingen häst som sopar en ur sadeln här inte genom att skutta åt sidan :rofl:
De kostade mig typ 780:- och är ovärdeliga...lite fel färg bara när man har en lortig skimmel(ahaha...han är inte konstant skimmel,men konstant skitig,gud vad jag har kass humor)

Men som sagt..Draco.Eller Drako.samma sak?Vet inte om det ska vara ett k eller c. :D
 
Du vet inte var de finns att köpa över internet?
Vet du vad modellen heter?
 
Det är dessvärre inte riktigt skinn, någon typ av clarino tror jag. De finns i bomull (Royal) samt i manchester (Manchester), båda två i bomull. Kostar (på Lillhästen i Stav 960:- respektive 1050:-)


Jag älskar dem därför att de är hållbara (mitt första par är inne på 4:e året nu (använda så gott som dagligen :eek: :smirk:) och ser fortfarande sprillans nya ut! Sen att det är mkt bra passform och att de är fina ser jag inte som något större minus! :)
 
Gå in på ''Prislistor'' och sedan på ''Ridbyxor''. Du får scrolla en bit dock, och det finns tyvärr bara bild på de i manchester. :smirk:
 
Aha. Jag blandade ihop dig med hon som hade Drako. Victor Hugo hittar jag!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 905
Senast: Habina
·
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
26 739
Senast: MiniLi
·
Hemmet Hallå alla! Det är dags för mig att levla upp min städning! Jag minns inte om jag startat nån tråd om dammsugare tidigare, men jag tror...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 293
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 538
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp