Absolut. Många gånger kommer man nog inta få huset. Men om man inte ens lägger budet, då kan manabsolut inte få det!Men det fungerar ju bara när det inte finns andra som bjuder mera - vilket det oftast gör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut. Många gånger kommer man nog inta få huset. Men om man inte ens lägger budet, då kan manabsolut inte få det!Men det fungerar ju bara när det inte finns andra som bjuder mera - vilket det oftast gör.
Alltså, lyssnar man på Ruth Chang som du länkade till så menar väl hon att du inte borde försöka vikta alternativen (vilket som är bäst) utan snarare välja något och sen ställa dig bakom det beslutet (typ: jag pendlar gärna för jag vill bo i Gnesta, jag älskar landsbygden och att pyssla med mina hönor/hästar/får). Hon säger (väldigt klokt tycker jag) att om man låter vad som är mest optimalt i nån sorts rationell samhällelig mening styra besluten så blir man ett rö för vinden som får anpassa sig till att omgivningen definierar vem man är snarare än att man själv gör det.Absolut! Helt rätt. Mitt dilemma är väl att jag funderar mycket på vad jag har, vad jag får försaka, att jag egentligen vill ha både stan och landet - och ja... jag skall väl erkänna att ett villakvarter inte känns så lockande.
Hur långt pendlar ni? Vilken tid är rimlig att lägga på pendlandet? Hur är det att bo på landet och jobba i staden?
Jag skulle vilja ta del av era erfarenheter då livet i stan just nu känns ganska tomt. Jag saknar att ha häst och natur i närheten, samtidigt som jag inser att livet kunde lika gärna vara åt andra hållet - att man pendlade till stallet och påfyllning på det viset.
Idag har jag en halvtimme till jobbet om jag åker kollektivt. Mellan 7 min och 40 min i bil beroende på tidpunkt och trafik. Det går att cykla dessutom.
Hur resonerar ni när ni väljer bostadsort i relation till bekvämlighet?
Oj vad många frågor, men jag tänker att på buke (om någonstans!) borde man få svar på ur man får ihop ett liv med djur och natur - samtidigt som alla vet att det krävs jobb och inkomst för våra dyra vanor/hobbies.![]()
Jag bor norr om Sthlm, och jobbar norr om SthlmAnvänder bilen i jobbet och kör därför till och från jobbet också, en restid som varierar mellan 20-30 minuter. Längre restid än så vill jag inte ha. Skulle hellre jobba tex i kassan i mataffär resten av livet för att kunna bo i min drömbostad i utkanten av någon liten stad än att pendla lång sträcka för att ha "fint" jobb (och att bo i innerstan är otänkbart för mig). För mig spelar alltså jobbet inte någon jättestor roll, så länge det är trevliga kollegor och helt ok sysselsättning, bara jag får tillräckligt med fritid och kan bo som jag vill.
Kan tillägga att jag inte vill åka buss/tåg till jobbet. Cykel, promenad eller bil är det som gäller för mig.
Men vem vet, någon dag kanske jag kommer på vad jag vill bli när jag blir stor och tvingas tänka om![]()
Eftersom vi letade gård tidigare så var pendelavståndet mycket på tal. För oss insåg vi att samma sträcka/tid på motorväg motsvarande åka på en liten kurvig väg upplevs som mycket kortare.
Hur långt pendlar ni? Vilken tid är rimlig att lägga på pendlandet? Hur är det att bo på landet och jobba i staden?
Jag skulle vilja ta del av era erfarenheter då livet i stan just nu känns ganska tomt. Jag saknar att ha häst och natur i närheten, samtidigt som jag inser att livet kunde lika gärna vara åt andra hållet - att man pendlade till stallet och påfyllning på det viset.
Idag har jag en halvtimme till jobbet om jag åker kollektivt. Mellan 7 min och 40 min i bil beroende på tidpunkt och trafik. Det går att cykla dessutom.
Oj vad många frågor, men jag tänker att på buke (om någonstans!) borde man få svar på ur man får ihop ett liv med djur och natur - samtidigt som alla vet att det krävs jobb och inkomst för våra dyra vanor/hobbies.![]()