Rimligt pris för uthyrning av klippmaskin??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fitness
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 6 825
F

Fitness

Jag har just köpt en klippmaskin och har flera som vill hyra den. Vad är rimligt pris att ta per gång???

Sv: Rimligt pris för uthyrning av klippmaskin??

Finns det någon orsak till just det priset? T ex att du räknat på hur mycket skär kostar mm? :)

Jag hade inte hyrt ut den överhuvudtaget, utan i så fall klippt hästar mot betalning. Folk är ju tyvärr inte alltid så rädd om andras prylar...

Skären kostar under 100kr att slipa om du lämnar in på närmsta granngården, dock dyra att köpa nya (400-800kr/paret)

Jag tar 200kr/häst om någon vill hyra.

Tycker det är rimligt och jag själv skulle absolut betala det men kanske inte överdrivet mer om jag behövde hyra maskin.

Jag skulle inte hyrt ut!

Hellre åtagit mig att klippa.

Oj, såg nu att du inte frågade om utan hur mycket du ska ta i hyra!

Jag skulle tagit 2-300:-, helst 300:-

Kan kanske tyckas dyrt, men om man ser det så här:

En som behöver klippa sin häst fler gånger per vinter har säkert en maskin själv.

Behöver man bara klippa en gång per år kan man hyra din maskin i 10 år!!! innan man kommer upp i kostnaden för en egen maskin (snitt 3000:-).

Klipper man två gånger så är ju 5 år också en lång tid tycker jag.

Mvh Lena

Skulle helt INTE låna/ hyra ut min klippmaskin då risken att den går sönder/ tappas osv inte är försumbar. Och en ordentlig klippmaskin är DYR, skären likaså.

Om jag skulle hyra ut saxen skulle jag ta minst 200:-- för detta. Vill man inte betala detta får man gå till någon annan.

(Min klippmaskin kostar ca 5.000:-- ny, skären över 500:--).

Hur dyr var din maskin?
Min kostade bara 1800 kr!

Jag har en maskin för ca 7000 och 2st 3500:- maskiner...
Jag hyr INTE ut mina maskiner trots att jag har tio par skär till dom... Kanske 3 personer jag känner skulle få låna...
Min första lånade jag ut- den blev sedan hetare än jag vet inte vad när man klippte sen... Hur kul är det...

JAg skulle kunna tänka mig att låna ut den ena OM jag själv var i samma stall under tiden. Isf 150:-/ gång...

Jag ska självklart vara med hela tiden!
vill du vara med för att se att de hanterar den rätt och att de låter den svalna ibland?

En bra maskin behöver sällan vila om det inte är så att de håller på i timtal med samma häst...
Jag vill se att inget händer.

Jag har betalat 100:- när jag har hyrt klippmaskin (av en bra kompis iofs). Tror att en annan i stallet brukar ta 150 när hon hyr ut sin maskin.
Eller har jag lånat av en annan kompis (i utbyte mot hjälp med mockning ridning osv)

Det beror ju på hur stor efterförfrågan är, vad folk är villiga att betala. I min närmsta ridsportbutik hyr de ut klippmaskiner för 300:- /dygn.
Jag hade inte betalat över 200, eftersom jag ser flera annonser av folk som tar 250-300 kr och då klipper hästen också.
Men hade jag haft mer än en häst som ska klippas, så hade jag nog hyrt maskinen i min Rbutik.

Jag tycker det beror på märke. För en maskin som kostar ett par tusen i inköp hade jag tagit 200-250 kr för (om det inte var någon som stod mig nära). Men skulle de vilja hyra min Jula-maskin så skulle jag bara ta 100 kr med tanke på hur billig den var i inköp.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
763
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 011
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka