Ringhjälp

AgentCarter

Trådstartare
Jag har hittat en förlovningsring som är perfekt för min sambo, men har stött på problem/frågor och känner att jag vill ha någon att bolla med.

Om ni absolut måste veta hur ringen ser ut, pm! Han är för van vid mitt buke-nick att jag inte vågar lägga ut den här:cautious:

De problemen jag har just nu är:
Ringstorlek- Är från en sida utomlands och de använder andra storlekar än oss och hur 17 får jag rätt storlek till honom?
Han vet att något är på gång så mycket som jag mätt hans finger idag;)

Matchning- Ringen är helt motsatt mot jag vill ha (jag vill ha färgglatt bling:D) Hur ska man tänka runt det? Ska jag hitta en mer nedtonad ring? Metallen är dessutom olika färgskalor (jag är galen i rött guld)

Pris- Den är billig, inte extremt men känns lite kasst att köpa en billig förlovningsring trots att den borde vara perfekt för honom.
När jag har hittat liknande ringar med ädla metaller är de inte lika hållbara som är ett måste för hans livsstil.

Är fortfarande lite chockad över att jag har hittat en ring som passar så bra förutom dessa frågorna så jag vågar inte slå till än:p

Sv: Ringhjälp

Varför får han inte se den innan?

är det inte bäst att prata om saker som förlovning först och höra vad han verkligen vill ha? att något ser snyggt ut på bild behöver inte passa han hand, eller kännas bra för den delen heller.

Jag trodde jag visste vad jag ville ha, men när jag provade blev det ett nej direkt då det inte var bekvämt.
Jag är en sådan tråkig person som inte skulle uppskatta en sådan överraskning. känns som att det bara skulle vara en som vill bestämma och den andra partnern har inte hjärta att säga nej...

Om det skulle vara så skickar jag tillbaka den. Har inte hittat liknande i Sverige.
Ämnet är väl diskuterat här och han har förståt att han ska få en, tänkte ha någon sorts överraskning kvar.

Jag och min man har inte matchande ringar.

Jag har också bling och färgglatt (har gröna och vita diamanter i vigselringen), han har tvåfärgat guld med mönster i. För oss var det viktigare att ha en varsin ring som vi själva skulle vilja ha i hundra år än att de ska matcha. ;)

d50-58_111344120.jpg

Om jag var du skulle jag maila företaget och säga att "jag har mätt så här, vilken storlek motsvarar det?" och så får de lösa ditt problem.

Klart det inte behöver matcha. Ta det ni gillar :)

jag och min man matchar men vi har samma stil och min man ville ha en vigselring han med. Så han har två ringar han också.
Vi har varsin slät i guld och sen har han en slät i vitt guld och jag en alliansring i vitt guld.
Körde på våran stil, gör ni det med.

Hur ni löser det med storleken vet jag inte. Ring en smyckesbutik här i sverige och fråga hur det ligger till.

US 5 - Liknar SE storlek 49 ( innerdiameter 15,7 mm )
US 6 - Liknar SE storlek 51-52 ( innerdiameter 16,5 mm )
US 7 - Liknar SE storlek 54-55 ( innerdiameter 17,3 mm )
US 8 - Motsvarar SE storlek 56-57 ( innerdiameter 18,1 mm )

Sen spelar de ju roll hur tjock och bred ringen är om man kanske måste gå upp i stl.

Ja, hans storlek var mest lik 13 om jag räknade rätt. Tänkte ta en snörbit och göra ring utav för att få så exakt som möjligt

Låna ett mått av en guldsmed istället. Ett snöre är inte speciellt runt ;) sen om du vet hur bred ringen är kan du lägga på. För man kan behöva gå upp i stl.

Jag tänkte bara för att få till en mer exakt omkrets då jag inte tycker måttbandet är tillförlitligt. Hans knoge är dessutom väldigt stor, nästan större än fingrets omkrets.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 870
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: alazzi
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 547
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka