Bukefalos 28 år!

Rivalitet mellan (äldre) syskon

Du ska inte ha ett par korater då, det finns ett par ute för omplacering nu ;) (Inte pga osämja, utan för att många koratägare råkar vara 30-någonting och ingenjörer. Kattägande går illa ihop med karriärstart verkar det som :()
Jag SKA inte ha katt! Jag bor fel, jag jobbar fel (dvs heltid) och jag reser lite för mycket. I nåt slags framtid måste jag nog försöka bo så att jag kan ha en stor rastgård. Släppa ut helt har jag inte nerver till - men det där med 64 kvm mitt i stan känns inte som att det funkar.
 
Nu har jag studerat kissarna i lite mer än ett dygn och är något förvirrad. Risk för överanalysering!

Katt 1 har varit borta 1,5 vecka. Tidigare har vi upplevt det som att katt 1 har varit högre i rang än katt 2 (katt 2 är den som ändrat beteende ganska mycket och som vi upplever fått bättre självförtroende). Nu verkar det nästan som att det är tvärt om (kan det bero på att katt 1 varit borta och är lite sliten? Hon mår bra men var hungrig när hon kom hem).

De har nosat på varandra, tvättat varandra men också varit noga med att vara/sova på olika platser i rummet/huset. När den ena ligger hos oss går den andra osv.

De var båda ute en stund i trädgården och då upplevde jag det som att katt 2 "vaktade" trädgården. Hon hade hela tiden koll på katt 1, som gick iväg en bit och tog en omväg för att komma tillbaka. Katt 2 sprang också efter katt 1 korta bitar men jag har svårt att avgöra om det var lek eller inte.

Katt 1 har varit extremt kelig sen hon kom hem, ligger i knät hela tiden och är väldigt tillgiven (och har återtagit sin plats med matte i sängen).

Som sagt, kanske analyserar jag väl mycket nu, men jag är lite orolig för att det är kris i syskonrelationen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 618
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp