Starka känslor, och Sebbe gråter vidare med darr på rösten. Han har fått typ en tegelsten i huvudet och insett att han inte behöver vara macho?
Trevligt iallafall att varken han eller Klas vann robinsontävlingen, det blir lite mer spännande men jag hade ju önskat vinsten till Klas. Den var för övrigt en av de roligare de gjort. Jätteroligt att Robban vann, och så gulligt att han dedikerade vinsten till lilla mamma.. 🤔 😍

Fasen vilka intensivt blå ögn Fia har! 👀 😍
 
Starka känslor, och Sebbe gråter vidare med darr på rösten. Han har fått typ en tegelsten i huvudet och insett att han inte behöver vara macho?
Trevligt iallafall att varken han eller Klas vann robinsontävlingen, det blir lite mer spännande men ì hade ju önskat vinsten till Klas. Den var för övrigt en av de roligare de gjort. Jätteroligt att Robban vann, och så gulligt att han dedikerade vinsten till lilla mamma.. 🤔 😍

Fasen vilka intensivt blå ögn Fia har! 👀 😍
Jag börjar tröttna på Sebastians nyfräldta uppträdande, visst man kan inte alltid hindra tårarna men allt snack om att han är en bättre människa, varför inte visa det i handling också och inte bara i ord och tårat. Det är en jobbig situation och han har fått tid att reflektera över sig själv, men borser man från alla tårar så är hans uppträdnade lika egocentriskt som tidigare. Nu drar han sig bort från gruppen för att tycka syndom sig själv och både före och efter gränslandet var det för att vara med Anna. Han uppträdda känsokallt mot Suzanna ( jag tror inte han fattade hur elakt han faktiskt uppträdde) och sedan Nick när han inte gav honom något brev. Inte ens när han gick och pratade med Nick efter brev incidenten tror jag han fattade hur Illa Nick tog sveket.

Det är främst ett socialt spel och där förlorar folk nästan automatiskt om de håller sig för goda för att vara med de andra. Sebbe är säkert en fantastisk kille när han umgås med dem han valt, men umgänget på Robinson har han inte valt och då funkar det inte. Han var en mer normal version av syds Hamilton. Det var exekt samma mönster men i betydligt blygsammare skala, både han och Hamilton valde ut en stark kvinna att samarbeta och umgås med och såg ner på de svaga i gruppen men fick se sig slagna i det sociala spelet.
 
@honung Jag tyckte också det var kul att Robban vann! Är liiiite trött på att det uppstått rena bromancen mellan Klas och Sebbe, det där ”det är du eller jag, bro”. Lite ”må bäste man vinna” över det - och så vinner en tredje :laugh:

Sen håller jag med Klas, tror jag det var, som sa att Bonnie seglar upp som en liten luring. Det går bättre för henne än vad hon själv vill medge.
 
@honung Jag tyckte också det var kul att Robban vann! Är liiiite trött på att det uppstått rena bromancen mellan Klas och Sebbe, det där ”det är du eller jag, bro”. Lite ”må bäste man vinna” över det - och så vinner en tredje :laugh:

Sen håller jag med Klas, tror jag det var, som sa att Bonnie seglar upp som en liten luring. Det går bättre för henne än vad hon själv vill medge.
Fast jag tolkar det mer som att "det är bara en av oss som går vidare, vi kommer inte gå till finalveckan båda två" men varken någon av dem eller de flesta som tittar skulle jag tro, kunde liksom tro att ingen av dom skulle ta den platsen. Att robban är den första att gå in säker i finalveckan var ju ganska otippat.

Ja Bonnie är en riktig luring. Hon spelar på sin egen förvirring och "jag är så transparent", samtidigt som hon varit vad jag tycker svinstark i tävlingarna även om hon inte framstått som någon vinnare. Jag tycker det blev så übertydligt när Fia dissade henne inför tävlingen förra veckan. "Du är okej, men inte när det handlar om att vinna".
Hon har varit stark hela vägen utan att utmärka sig. Samma gäller ju Fia och Tobias egentligen.
 
@honung Ja, det är ju två sidor av det helt klart, både det är du eller jag som åker ut - och det är du eller jag som vinner (som jag tycker mig se)

Sant om alla tre där! Och jag tror Bonnie är starkast av dem. Tobias gör märkliga tabbar ibland - men Bonnie är smart, som när hon vägledde Emi-kebabpizzan-lio i blindtävlingen.
 
@honung Ja, det är ju två sidor av det helt klart, både det är du eller jag som åker ut - och det är du eller jag som vinner (som jag tycker mig se)

Sant om alla tre där! Och jag tror Bonnie är starkast av dem. Tobias gör märkliga tabbar ibland - men Bonnie är smart, som när hon vägledde Emi-kebabpizzan-lio i blindtävlingen.
Klas gjorde en imitation av Tobias, och jag tycker den var så right on spot, Tobias ÄR Janne Långben! Har googlat som en tokig och dammsugit instagram men den enda länken jag hittade gick till facebook. Detta är en så vansinnigt bra imitation.
 
Så då åkte Sebastian ut till sist iallafall.
Jag har haft lite svårt för hans tårdrypande frälsning med starkt darrande fry på rösten, men tvivlar å andra sidan inte på att han lärt sig något - en läxa kanske? Det är aja baja att köra över medmänniskor typ?

Så nästa vecka då, så kommer utpostarna tävlas ut i uthållighet. Intressant hur de klarar de utan någon egentlig mat och många dagar av att göra ingenting och puttrande frustration. Jag sätter en peng på att mattias kan vara den envisaste och med det uthålligaste.
 
Inget oväntat i dagens avsnitt.

Vad innebär egentligen finalvecka? Hur åker folk ut i fortsättningen?

Hoppas Jannicka vinner tävligen och att mattias åker ut med huvudet före. Så sjukt dryg.
 
Jag undrar också vad finalvecka egentligen innebär, är det verkligen bara denna vecka kvar? De är ju hur många som helst kvar, ska det åka ut följa varje dag nu?
 
@mandalaki Robinson Australia första avsnittet ligger nu ute på tv4play 😎
Yep, jag hade datumet i min mentala kalender :up:

Är också svintrött på Sebbe! Vad VAR den där resan i Gränslandet som han tjatar om? Jag minns bara att han och Nick spände sig mot varann och sen blev alfahannebuddies. Det är nästan så att jag vill se om Gränslandet för att få veta.

KL

Jag spelar nog min peng på att det är Jannika som vinner tävlingen och kommer tillbaka. Mathias har nog för dålig balans och fokus och Peter verkar ha gett upp mentalt.
 
Linna har gått från favorit till Kung Linn fasoner, till att hon är nog rätt ok, till att jag börjar ogilla henne mer och mer. Tjafsar om illojalitet om hon inte får bästa maten vid "bjudningen" till att hon ser snett på Bonnie för att hon börjat bonda med Sebbe. Bonnie vekar dock svårstyrd och gör som hon vill.
 
Jag undrar också vad finalvecka egentligen innebär, är det verkligen bara denna vecka kvar? De är ju hur många som helst kvar, ska det åka ut följa varje dag nu?
Ska vi ha en vinnare på söndag lär folk gå åt i en rasande takt. Jag gilla tanken att tävling betyder mer och utröstningen mindre. Det går inte att rösta ut alla starka.
 

Liknande trådar

Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
559
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
253
Senast: Hellhound
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 126
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp