Robotdammsugare är det värt?

Läste lite på en hemsida, det står att en nackdel är att den kan vara högljudd - tycker du det?
Jag skulle vilja ha en robotdammsugare i framtiden men är lite fundersam över katten :cautious: Hon hatar dammsugare och det känns lite djävulskt att hon ska vara själv hemma när den sätts igång :angel::D
Min ena är paniskt rädd för dammsugaren. Den vanliga. Bryr sig inte om roboten. Alls. Blir förnärmad och stirrar när den kör på henne bara.

Har också roomba och den låter.
 
Min ena är paniskt rädd för dammsugaren. Den vanliga. Bryr sig inte om roboten. Alls. Blir förnärmad och stirrar när den kör på henne bara.

Har också roomba och den låter.
Nice! Min gömmer sig från vanliga dammsugaren medan om jag tar min laddningsbara dammsugare så kan hon sitta och titta på lite avstånd (av någon anledning är hon rädd för långa skaft i händerna, tex sopborste O_o). Låter ju som att en robotdammsugare skulle vara ännu bättre! :up:
 
Nice! Min gömmer sig från vanliga dammsugaren medan om jag tar min laddningsbara dammsugare så kan hon sitta och titta på lite avstånd (av någon anledning är hon rädd för långa skaft i händerna, tex sopborste O_o). Låter ju som att en robotdammsugare skulle vara ännu bättre! :up:
finns mängder med videos om katter som åker runt på robotdammsugare så vem vet det kanske blir hur poppis som helst :)
 
Är jättesugen på en robotdammsugare när vi flyttat! Tror också att det kan få oss att skärpa oss med att inte drälla med saker liggandes på golvet.

Jag vill ha något rejält som är okej med höga trösklar och hundhår (ibland rejäla mängder). Tankar?
 
Jag har länge velat köpa en robot men pengarna har inte riktigt funnits för en sån "Lyx"vara :D Dessutom har jag två stora hundar som drar in en jäääkla massa skit och fäller så den måste ju klara en del. Men den står högt på önskelistan :D
 
finns mängder med videos om katter som åker runt på robotdammsugare så vem vet det kanske blir hur poppis som helst :)
De har jag också sett men jag är väldigt skeptisk till att min katt skulle reagera likadant, hon är inte riktigt lika modig :angel::D

(Jag skulle bli glad om hon bestämde sig för att använda klösmöblen som sitter på bästa utsiktsplats nu :meh:)
 
Är jättesugen på en robotdammsugare när vi flyttat! Tror också att det kan få oss att skärpa oss med att inte drälla med saker liggandes på golvet.

Jag vill ha något rejält som är okej med höga trösklar och hundhår (ibland rejäla mängder). Tankar?

Vår Neato Botvac Connected funkar prima till tre (två) håriga hundar :up: Man får tömma den varje dag dock, även om den är med en större behållare än många andra.. Förstår inte hur de kan fälla så sjukt mycket :arghh: Den klättrar över trösklar på upp till 2cm.
 
Vår Neato Botvac Connected funkar prima till tre (två) håriga hundar :up: Man får tömma den varje dag dock, även om den är med en större behållare än många andra.. Förstår inte hur de kan fälla så sjukt mycket :arghh: Den klättrar över trösklar på upp till 2cm.

Är det D7 ni har?
 
Jag har en Roomba som går i köket varje natt, vi bor i ett gammalt hus med höga trösklar i kombination med barngrindar som den inte kommer över. Men jag är nöjd över att kunna äta frukost utan att känna: "GAAAAAAH, varför dammsög jag inte igår?!"
Har ett 2-årigt barn och en smulig sambo :laugh:, men den var även bra på den tiden vi hade hund.
 
Förlåt om jag har missat det men din önskelista låter som min, vad bestämde ni er för?
Kolla på en Xiaomi Roborock Vacuum2. Den har vi och har allt som nämnts :). Fungerar väldigt bra med djur och är inte speciellt högljudd. Våra katter som hatar dammsugaren bryr sig knappt om vår robot.
 
Kolla på en Xiaomi Roborock Vacuum2. Den har vi och har allt som nämnts :). Fungerar väldigt bra med djur och är inte speciellt högljudd. Våra katter som hatar dammsugaren bryr sig knappt om vår robot.
Googlade lite och det är dock en nackdel att det verkar vara svårt att returnera eller liknande pga det inte verkar finns någon riktig svensk återförsäljare. Men tack för svar :)
 
Googlade lite och det är dock en nackdel att det verkar vara svårt att returnera eller liknande pga det inte verkar finns någon riktig svensk återförsäljare. Men tack för svar :)
De säljs bland annat på Netonnet så garantiärenden och liknande kan man ju lösa där om man köper den där, men det kanske inte är svenskt nog?
 
De säljs bland annat på Netonnet så garantiärenden och liknande kan man ju lösa där om man köper den där, men det kanske inte är svenskt nog?
Jag läste i en artikel från i våras att det fanns bara på deras egna hemsida där det inte var så lätt att lösa det. Men bra om det här kommit till andra ställen :up: Menade inte att låta sådär, utan att det helt enkelt är krångligare när det inte finns en butik att gå till med sitt kvitto så att säga :)
 
Jag läste i en artikel från i våras att det fanns bara på deras egna hemsida där det inte var så lätt att lösa det. Men bra om det här kommit till andra ställen :up: Menade inte att låta sådär, utan att det helt enkelt är krångligare när det inte finns en butik att gå till med sitt kvitto så att säga :)
När vi köpte vår i våras såldes den inte i svenska butiker. Men jag såg när jag googlade modellnamnet när jag skrev det i tråden att den visst såldes på Netonnet nu. Vi kollade på en Neato, men för att få alla finesser vi önskade så var priset det dubbla jämfört med Roborock. :)
 
När vi köpte vår i våras såldes den inte i svenska butiker. Men jag såg när jag googlade modellnamnet när jag skrev det i tråden att den visst såldes på Netonnet nu. Vi kollade på en Neato, men för att få alla finesser vi önskade så var priset det dubbla jämfört med Roborock. :)
Jag tror att jag väntar några år till, de lär ju bli allt bättre och bättre. Speciellt med tanke på mattor och fransarna på dem, stör mig lite på att det inte verkar alltid funka.
Förhoppningsvis är också de bra modellerna då lagom i priserna :angel:
 
Ok har precis beställt en robot😁 En Neato, den kommer får jobba lite med två hundar, två katter och ryamatta😄
Premiärturen har gått!
Den damsög nedervåningen i 1h. Tuffade runt, körde fast en gång🤔 hade lite problem med köksstolarna(den kommer inte emellan) men löste det, drog in ett trasigt gosedjur som en hund la fram och grejade länge med mattorna.
Har inte dammsugit på 3 dagar men tyckte inte alls det såg så smutsigt ut. När den parkerat och är klar så tömmer jag behållaren och oj. 0,8l damm, hundhår, människorhår, sand och annat smuts. Behållaren var full.
Den får helt klart godkänt! Dammsuger normalt varannan dag. Denhär kommer få gå varje dag på timer.
Toppen ju! 😃
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 155
Senast: Mineur
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 700
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp