Robotdammsugare

Sv: Robotdammsugare

2700? Var hittade du det? Jag hittade 2880 eller något sånt bara :p
 
Sv: Robotdammsugare

Mums vad jag blev sugen! Särskilt när jag såg den där Pet-varianten, för husdjursägare. Jag började nästan drägla :D

Frågan är om den klarar våra ojämna tegelgolv, och om Pet-varianten är värd en tusenlapp mer för att den har större behållare.
 
Sv: Robotdammsugare

Jag fick min i present men vet att den är köpt på 30.se
Min är en 530. Den är 2år gammal.
Måste bara kommentera en gång till att den är fantastisk med mattor. Den har ju borstar som får upp all smuts betydligt bättre än den vanliga dammsugaren. Mattorna blir som nya.
// Linda
 
Sv: Robotdammsugare

Haha, du postade typ 2 h innan vi diskuterade robotdamsugare - när jag kommenterade att A åtm kunde damsuga och han kontrade med en sådan :angel:

Dammsugare och gräsklippare vill jag ha, så söta :love:
 
Sv: Robotdammsugare

Nu har jag gjort slag i saken och beställt en Roomba PET, den ska enligt uppgift klara tegelgolven trots ojämnheter. Nu är det upp till bevis, den ska komma innevarande vecka!
 
Sv: Robotdammsugare

Jag också! :o Fast det blev en Samsung Navibot, den blåa. Jämfört med Electroluxen, som jag hade förut, så tycker jag att den här suger sämre. Däremot är den duktigare på att söka upp golvets alla skrymslen och vrår och den låter mindre (tack vare sämre sugeffekt?). Det jag gillade med Electroluxen var att den tog ett varv längs väggarna innan den tog resten av golvet. Alla dammråttor försvann ju direkt då. Samsungen är lägre, vilket gör att den kommer in under soffan.

Resultatet av min utvärdering blir nog att jag gillade Elextroluxen bättre, men skulle aldrig köpa en sån igen pga alla problem som var med den.
 
Sv: Robotdammsugare

Oh my jag är såld! :love: :o

Jag har ALDRIG gillat att dammsuga... Vill snart skaffa katt och det enda som bekymrar mig är att det behövs dammsugas oftare (haha). Jag dammsugar iof nästan aldrig eftersom jag hatar det så mycket, det är sambon som gör det. Men han gör det inte heller särskilt ofta, kanske någon gång i månaden max :o

Denna ska jag ha! Älskar rena golv men hatar att dammsuga. Då är ju en sån här alldeles perfekt!
 
Sv: Robotdammsugare

Tittade på Electroluxen men med tanke på att det är en del frågetecken hur konceptet med robotdammsugare kommer att funka här i huset tyckte jag det var modiga pengar (närmare 10 000 kr) för ett experiment. Kanske blir det en Electrolux om allt funkar och när vi slitit ut den vi köpt nu :D
 
Sv: Robotdammsugare

Jo, den är dyr... Jag hade tur och fick min rätt billigt (8500 kr) och ville därför ha en ny istället för pengarna tillbaka när E-lux kommit fram till att min inte gick att få ordning på. Vet egentligen inte varför det inte gick, men killen jag pratade med sa att de i princip slutat tillverka den eftersom tekniken i den var gammal. De skulle komma ut med en ny modell senare. Det här är ju över ett år sedan och den säljs ju fortfarande. :confused:
 
Sv: Robotdammsugare

*KL*

Hur går det med spelkulor, råtter, påsar och andra kattleksaker behöver man plocka upp allt innan eller klarar den av att inte suga upp sånt?
 
Sv: Robotdammsugare

Jag är också en nybliven robotdammsugarägare :) Inspirerad av denna diskussion. I torsdags flyttade en Samsung Navibot hem till mig och känslan är redan att denna vill jag inte leva utan.

Den fungerar över förväntan! Och jag är stum av häpnad över mängden den dammsuger upp - i mitt städade hem! Att alltid ha nydammsuget hemma är en lyx jag gärna vill vänja mig vid.
 
Sv: Robotdammsugare

Jag har inga förväntningar att slippa undan veckodammsugningen, min förhoppning är att det är renare mellan dessa gånger. Och det verkar ju kunna infrias!
 
Sv: Robotdammsugare

Jag måste säga att jag är lite besviken på Navibotens uppsugningsförmåga. Jämfört med Electroluxen är det betydligt mindre katthår i behållaren och fler kvar på golvet. Dessutom tycker jag att dom här borstflärparna som snurrar på sidorna släpper ifrån sig tussar ibland. Även då den vänder kan den lämna spår efter sig. Fast det är bättre med en Navibot än ingen robot alls! :idea:
 
Sv: Robotdammsugare

Det säger ju trots allt en del om Electrolux kapacitet (och kanske också pris), den är bra när den fungerar. Men får man ett måndagsex är det supersugigt oavsett märke.
 
Sv: Robotdammsugare

Vi har också en Roomba. Vi provade först att ha honom i huset på Dalarö men där verkade han inte finna sig riktigt tillrätta. Efter att ha länsat kattmatskålarna på torrfoder, fastnat under soffan och i panik flytt ut på altanen och landat som en sköldpadda på rygg upp och ner på gräsmattan fick han följa med husse till Spanien istället. Där finns det massor med aptitligt damm, släta marmorgolv, inga mattor och en hög tröskel in till badrummet som hindrar honom från att tuffa in där och leka vattendammsugare så där verkar han trivas och gör sitt jobb bra! Husse har klistrat dit ögon och svans på den så nu ser den ut som ett litet husdjur ;)
 
Sv: Robotdammsugare

Man får lov att robotanpassa huset lite. :D Naviboten försökte para sig med katternas ena matskål. :rofl:
 
Sv: Robotdammsugare

En RoboCat såklart ,det perfekta husdjuret ,dammsuger själv upp alla hår och behöver ingen annan mat :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
655
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 335
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 964
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp