Robotdammsugare

Sv: Robotdammsugare

Tack :)

Flytta sig tror jag säkert att de gör, men det är jag som tycker dammsugarljud är väldigt enerverande.

Hade våra tillåtits hade de dödat den på en halv sekund, de älskar att jaga i flock. Men de får inte röra den, och det vet de om och nöjer sig med att stirra ilsket på den när den surrar i närheten. Någon måtta får det vara på uppfostran.

Hade våra tillåtits hade de dödat den på en halv sekund, de älskar att jaga i flock. Men de får inte röra den, och det vet de om och nöjer sig med att stirra ilsket på den när den surrar i närheten. Någon måtta får det vara på uppfostran.

Ja, nu var jag inte helt gravallvarlig när jag skrev min kommentar, därav smileyn. Men dammsugare är roliga leksaker om de finge, även om de får nöja sig med "se men inte röra", blir lite dyrt annars av någon anledning. 11 mån unghunden litar jag inte så på självkontrollen att jag skulle lämna honom med den däremot, men jag kanske är en slarvig matte ;)

En liten dum fråga jag aldrig begript mig på, men har dem dammsugarpåsar eller är det behållare man tömmer vart efter?
Vad kostar isåfall ev. påsar ca. ?
Tycker det är en intressant pryl men vill ju veta lite mer exakt vad det är och funkar innan jag funderar för mycket på det för det verkar så pass intressant att jag är köpsugen men det kostar ju ett par kronor.

En liten dum fråga jag aldrig begript mig på, men har dem dammsugarpåsar eller är det behållare man tömmer vart efter?
Vad kostar isåfall ev. påsar ca. ?
Tycker det är en intressant pryl men vill ju veta lite mer exakt vad det är och funkar innan jag funderar för mycket på det för det verkar så pass intressant att jag är köpsugen men det kostar ju ett par kronor.

Den jag har (Siemens NaviBot) har en behållare man tömmer. Och innan behållaren finns ett filter som är tvättbart.

*KL*

Jag har "bara" damm och sand/grus hemma i lägenheten, plus att det spills en del te och kaffe i köket. Och så mitt hår då, men inga djurhår utom det lilla som kanske följer med stallkläderna in. Tror ni att jag klarar mig med en billigare variant av Roomba? Folk verkar ju vara nöjda med det märket.

(Sorry förresten att jag drog igång en ny tråd som blev låst, jag trodde så klart att jag var den enda i världen som kommit på att det vore smart med en robotdammsugare! :D )

Jag hoppas på en rapport från någon dammsugarägare som haft sin ett tag nu....Lovisa Eleonora, kanske?

Rie
mycket sugen på en

Om det är mig du menar (jag heter alltså Leonora, inte Eleonora) så är vi mycket nöjda. Jag har inte framme den vanliga dammsugaren ens en gång i månaden numera. Pet:en har större behållare och tar alltså mer hår, hade vi haft en vanlig hade den inte klarat en runda som batteriet tillåter, den hade stannat tidigare p g a full behållare.

Det gäller att inte titta medan den städar, den är inte alltid helt logisk när den irrar omkring, men nog är det godkänt rent när den är klar. Fint byggdamm går den bet på, men det hade jag nog inte trott den skulle ta.

Delvis kl

Puttar upp igen och vill se hur nöjda alla är fortfarande? Funderar på en PET nämligen...

jag hade gärna haft en robot men funderar på om den skulle ta självmord här. Vi har nämligen ytterdörren på markplan och sedan trappa upp till hallen. Utan dörr till trappen. Behöver man köpa en grind för att förhindra att roboten hoppar ut för trappen?

Vet nån vad som är skillnaden på PET 534 och 564? antar att 564 är en nyare modell men det skiljer ju nästan 2000 i pris

Senast ändrad:

Du puttade verkligen upp i fel tid :D

Vår robot har precis fått spunk och vägrar samarbeta. Den hävdar envist att borstarna behöver rengöras, trots att de är rena. Den ska få gå på garantiservice i veckan, jag saknar den så jag håller på att avlida!

Hazel; nej, den trillar inte ner för trappor. Vi har inga grindar från övervåningen, den känner själv när den kommer vid trappen och avstår självmord.

Jag är inte alls nöjd med min samsung Navibot. Har knappt använt den, men måste väl börja göra det, känner jag. Saknar min Electrolux Trilobite grymt mycket, det var en av de bästa kompisar jag haft.

Men jag måste ändå säga att den har verkligen varit en hjälte fram till nu. Två rottisar lämnar en hel del hår, och det har inte varit några problem att rengöra och serva hemma fram till nu. Den har verkligen dragit ett tungt lass, och det känns verkligen att den inte tjänstgör just nu.

Jag är ju van vid att slippa dammsuga :(

Jag hade en Roomba förut. Den var väl ok, men ingen jättehit.
Visst blev det rent, men den tog väldigt lång tid på sig. Den lät precis lika mycket som en vanlig dammsugare, och det klarar inte jag av att lyssna på hela dagarna. Den hade för liten mage också, så man fick vara där och tömma i ett kör. Mattfransar satte den i halsen, men dom klippte jag helt enkelt bort och då blev mattorna fina.
Till råga på eländet höll den i exakt en vecka efter att garantitiden löpt ut.:mad:

huff, Det lat ju mindre bra! >.<

vart hus har dessvarre heltackningsmattor (de ska rivas ut sa smaningom!) och eh ja det kommer lixom bo nagra hundar dar med oss sa jag tyckte att yeeeey liten dammsugare som kan ta det varsta sa jag slipper sta och dammsuga 18 ggr/vecka. (vi har hastar, hundar o stutar.. sa blir ju en del skrap som foljer med in...)

attsingens!

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
470
Senast: Rugge
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
781
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka