Bukefalos 28 år!

Rönnbär - Är det bra för hästar?

B

bulwark

Släppte hästarna i ny hage idag. Efter en stunds brallande stannade de upp vid det enda tädet i hagen och började mumsa i sej nedfallna rönnbär för glatta livet. Någon som vet något att berätta om rönnbär? Är det nyttigt för hästarna? Jag vet att älgar tycker det är smaskens, men har noll koll hur det fungerar för hästar när dom äter rönnbär. Tacksam för svar från någon som vet.
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Hallå!! Ingen som vet något om detta???
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Min nordsvensk satte i sig en hel hink med rönnbär och han verkade inte få ont i magen iallafall.
Mamma var inte så glad förstås, hon hade ju plockat dem för att göra gelé av.:angel:
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Har hört att det år super giftigt för hästar att äta rönnbär.Dom blir beroende och får stora öppna sår på framknän o haserna :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Skojjade lite bara det är inte ett dugg farligt för hästar:bump:
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Surt sa räven om rönnbären ;) Är det inte sånt fåglar blir fulla av?
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

våra hästa brukar också knapra rönnbär och har inte märkt något fel på dem.
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Jo men har för mig att de jäser i magen???? Kanske är ute och cyklar?
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

Jag vet inte om detta stämmer, men har hört att rönnbär innehåller nåt ämne(vilket framgick inte av historien) som motverkar parasiter. Både min hund & ponnisarna äter rönnbär när tillfälle ges.
 
Sv: Rönnbär - Är det bra för hästar?

min äter oxå mycket rönnbär så fort han går i en hage om rönn.
sen kommer det ut ganska många hela bär i bajset.. :S det var så jag upptäkte det.
men han mår bra så det akn itne avr giftigt iallfall ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 389
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 929
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 061
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 564
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp