Röntgen? Kostnad?

D

Dizan

Hej!
Ska iväg till mälarkliniken & röntga min pållas framknän nästa vecka. Ungefärligt pris på det?
 
Kommer inte ihåg riktigt men nånstans 2-3000 kr för rygg, haser och ena bakkotan på vår islänning.
Vad är det med din häst?
 
en kompis till mig röntgade benen på sin pålle i tisdes alla fyra:900kr. men du kan ju alltid ringa dit du ska och fråga om priset. lycka till. :banana:
 
Klinikavgift Mälarkliniken 220 kr
Rtg 4 bilder 700 kr
Rtg utöver fyra bilder 150 kr/st
Sedering 150 kr

Alla priser är PLUS moms.

Så har du en liten aning. Det beror ju på hur många bilder de tar, men 4 är ganska "standard". Valacken röntgade vi hasen på 4 bilder. Sen en jämförande bild på andra hasen. Fölis tror jag de tog 3 bilder på kotan vi ville se och 1 jämförelsebild.

Så minst 220+150+700 = 1070 kr plus moms kan du nog räkna med.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag letar just nu häst och undrar om hästar med anmärkningar på röntgen är något att vara försiktig med. För jag har hittat några hästar...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Thyla.cine
·
Hundhälsa Hej! Har HD-röntgat min hund. Vad skulle ni gissa på för resultat?
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Hej! Ska köpa en häst som finns i närheten av Lund / Landskrona. Jag är inte ifrån dom trakterna och ska då hitta nån bra vetrinär /...
Svar
8
· Visningar
689
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp