Gradering av HD-röntgen bild.

Hur funkar eran hund som har D-höft?
Har den problem?
Jag hade en chowtik som hade HD D/A. Hon hade inga problem alls av detta. Hon var av naturen välmusklad och rörde sig lika lätt som sina friröntgade kompisar här hemma.

Jag födde upp en chowhane som fick HD D och ED 2. Han levde tills han var 13 år och hade aldrig några problem av sina leder. Hans ägare var riktiga friluftsmänniskor som tog med hunden på skidturer, vandringar, långskridskoturer, kanotturer och naturligvis de dagliga långpromenaderna. Hunden älskade att röra på sig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Finns det någon översikt över länder och vilka undersöknings/avläsningsmetoder beträffande HD/ED som är norm i respektive land?
Svar
0
· Visningar
278
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Vet inte om någon annan skulle tycka att det vore intressant, men funderar på om det finns några som skulle vilja dela med sig av deras...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 966
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 661
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp