Rör glömdes vid operation

Sv: Rör glömdes vid operation

Ehh?? hur kan man "glömma" att man stoppat in en 35cm lång slang in i hästen? det är för mig helt absurt! helt knäppt!
 
Sv: Rör glömdes vid operation

Ser ju ut som en helt vanlig "snorkel" som hästarna får andas syrgas igenom i uppvaket, förvisso slarvigt att inte kolla noggrant om den satt kvar eller ej, men dom kan lätt åka in för långt i näsan när hästen reser sig, om dom inte är fastsatta ordentligt.
 
Sv: Rör glömdes vid operation

Shit, asså jag kan säga att hade det varit min häst så hade jag inte nöjt mig med att skälla på dom, jag hade anmält dom för "felbehandling" eller vad man nu kallar det, om dom kan glömma ett rör i näsan så kan dom nog glömma andra saker på andra ställen också. SJUKT!!!! Stackars häst!
Och hur kan man förneka att man använt rör under en operation om det nu är "ovanligt" hos dom? Hur glömmer man ett 35cm långt rör om man nu sällan använder det!? Snacka om att ha noll koll på vad man sysslar med! Kan bli jävligt farligt i längden om dom har så slarviga veterinärer!
 
Sv: Rör glömdes vid operation

Ser ju ut som en helt vanlig "snorkel" som hästarna får andas syrgas igenom i uppvaket, förvisso slarvigt att inte kolla noggrant om den satt kvar eller ej, men dom kan lätt åka in för långt i näsan när hästen reser sig, om dom inte är fastsatta ordentligt.

De borde ju ha vaknat till lite på kliniken när de kom tillbaka med hästen...
 
Sv: Rör glömdes vid operation

De borde ju ha vaknat till lite på kliniken när de kom tillbaka med hästen...

håller helt med dig...borde inte något fått lite av en "aha-upplevelse" när dom kommer med en häst som "piper" eller låter skumt när den andas o.s.v som blivit opererad hos dom samma dag..hmm
Dålig kompetens verkar det som!
 
Sv: Rör glömdes vid operation

Inte helt ovanligt att få ett mindre proffsigt bemötande på Åby :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) Hallå där Lotta Ousbäck som tillsammans med maken Ove äger och tränar Fridhems Ambras andra föl fyraåriga Fridhems Tiara som...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) Kari Lähdekorpi s Fast Coktail skadades i ett lopp på Åby idag. Han fick ett stort hål i en av sina hovar och blödde ymnigt...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) Ändrad ordningsföljd i stället för diskning? En fråga som länge varit på tapeten. Nu hoppas Jägersros tränarkår på...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) På lördag var det meningen att Conrads Lena, som skrällde i V75 på Halmstad i slutet av januari, skulle ha startat i Stoloppet...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp