Rörelsemönster?

Går den i korsgalopp på första klippet?
Tycker inte den verkar röra sig vettigt i passen(/vad det nu är) men kan inte säga exakt. Tycker generellt sett att det är mycket enklare att se från sidan.
 
Jättesvårt att säga. Jag hill hellre se film från sidan och kanske vanlig trav. Men spontan tanke är att hur mår korsryggen? Ser lite stelt ut.

Halt är den ju inte men ser obekväm ut.
 
Vad säger allvetande buke om rörelsemönstret på hu den? Tik 4,5 år gammal
Hunden passar, och frågan är om hon alltid gjort det eller börjat med det nu? En del hundar går gärna i passgång utan att det är något fel. Vanligt inom rasen dessutom.
Min ena passar nästan alltid i koppel men inte när hon går löst.
Att en hund dock plötsligt börjar passa när den inte gjort det tidigare kan vara tecken på problem.
Någon frambenshälta tycker jag inte syns direkt. Bakben svårt att se när det enbart är film framifrån.
 
Hur mår vänster bak? Nu var det svår vinkel, men att det konstant blir väldigt stel passgång istället för att gå över i trav känns inte heller bra. I alla delar av klippet tycker jag det ser ut som om hon slänger in vänster bak in under kroppen istället för framåt, men åter igen, svår vinkel att se ordentligt från. Oavsett så känns det tveklöst som att man borde kolla upp det hela på något bra sätt, för det kändes inte som avslappnade, jämna rörelser.
 
Går den i korsgalopp på första klippet?
Tycker inte den verkar röra sig vettigt i passen(/vad det nu är) men kan inte säga exakt. Tycker generellt sett att det är mycket enklare att se från sidan.
Det kanske hon gör, jag har inte tänkt på om hon gör det. Jag ska se om jag kan filma henne från sidan 🙂
 
Jättesvårt att säga. Jag hill hellre se film från sidan och kanske vanlig trav. Men spontan tanke är att hur mår korsryggen? Ser lite stelt ut.

Halt är den ju inte men ser obekväm ut.
Intressant med korsryggen! Jag ska se om jag kan få till en film från sidan men det är svårt själv.
 
Hunden passar, och frågan är om hon alltid gjort det eller börjat med det nu? En del hundar går gärna i passgång utan att det är något fel. Vanligt inom rasen dessutom.
Min ena passar nästan alltid i koppel men inte när hon går löst.
Att en hund dock plötsligt börjar passa när den inte gjort det tidigare kan vara tecken på problem.
Någon frambenshälta tycker jag inte syns direkt. Bakben svårt att se när det enbart är film framifrån.
Hon har i princip alltid gått i passgång, hon gör det i nästan alltid i koppel men jag har inte tänkt på hur hon har gjort när hon är lös. Ska se om jag kan få till en film från sidan.
 
Hur mår vänster bak? Nu var det svår vinkel, men att det konstant blir väldigt stel passgång istället för att gå över i trav känns inte heller bra. I alla delar av klippet tycker jag det ser ut som om hon slänger in vänster bak in under kroppen istället för framåt, men åter igen, svår vinkel att se ordentligt från. Oavsett så känns det tveklöst som att man borde kolla upp det hela på något bra sätt, för det kändes inte som avslappnade, jämna rörelser.
Hon har i princip alltid gått i passgång i koppel men jag har inte tänkt på hur hon gör lös. Oftast tror jag att det blir galopp eller sakta skritt då. Jag ska se om jag kan få till en film från sidan om det kan underlätta. Jag har funderat på var jag ska gå med henne då jag inte upplever att veterinärerna här uppe i norr är så jättebra på rörelsestörning.
 
Hon har i princip alltid gått i passgång i koppel men jag har inte tänkt på hur hon gör lös. Oftast tror jag att det blir galopp eller sakta skritt då. Jag ska se om jag kan få till en film från sidan om det kan underlätta. Jag har funderat på var jag ska gå med henne då jag inte upplever att veterinärerna här uppe i norr är så jättebra på rörelsestörning.
Jag tänker inte att film från sidan är jättenödvändig, däremot en film som inte är uppifrån utan där kameran är i hundens höjd (ja, det blir lågt med liten hund :D ) och om möjligt då både rörelser framifrån och bakifrån. Men, oavsett filmer så kommer ingen här på buke kunna säga vad som är fel, det måste man undersöka ordentligt.
 
Hon har i princip alltid gått i passgång i koppel men jag har inte tänkt på hur hon gör lös. Oftast tror jag att det blir galopp eller sakta skritt då. Jag ska se om jag kan få till en film från sidan om det kan underlätta. Jag har funderat på var jag ska gå med henne då jag inte upplever att veterinärerna här uppe i norr är så jättebra på rörelsestörning.
Har ni inte en riktigt duktig fysio i ditt område? Det tar lite emot för mig att tipsa om någon som inte är leg, och jag har inte personlig erfarenhet av honom men hört väldigt många nöjda (även såna som rest 24 mil) :o
 
Hur kan du se det? Det är ju verkligen omöjligt att säga nåt om en film framifrån där hunden dessutom passar. Det enda jag ser är stel gång.
Sjuk förmåga att se oren gång. Jag ser det mest i skrittsekvenserna på slutet. I början syns mest passgång och vad som ser ut att vara stel i ryggen. Men det behöver inte betyda att hunden har ont.
 
Sjuk förmåga att se oren gång. Jag ser det mest i skrittsekvenserna på slutet. I början syns mest passgång och vad som ser ut att vara stel i ryggen. Men det behöver inte betyda att hunden har ont.
Och det behöver heller inte betyda att hunden avlastar heller. Det kan vara svåra muskelspänningar osv som gör att ett steg blir kortare. Så det är nog helt omöjligt att se.
 
Har ni inte en riktigt duktig fysio i ditt område? Det tar lite emot för mig att tipsa om någon som inte är leg, och jag har inte personlig erfarenhet av honom men hört väldigt många nöjda (även såna som rest 24 mil) :o
Han har jag aldrig varit hos men har hört både och om honom...
 

Liknande trådar

Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Allvetande Buke, vilka siter/appar är de bästa att köpa begagnad kurslitteratur på?
Svar
6
· Visningar
308
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Kör en chansning och hoppas på att allvetande buke har info om denna härliga bjässe till hund. Hur mycket och vilken typ av motion...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: RedQueen
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 912
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp