Rolig häst!

S

sassabrassa

Hästen jag rider är himla rolig,eller ja speciell men det är lite roligt i jämförelse med många andra hästar.
Hon äter bara det hö hon vill ha (väldigt kräsen) men hon äter inte "ihjäl sig" utan när hon känner att hon inte vill ha mer slutar hon äta och lämnar resten ;)
Man kan ge henne hur mkt havre som helst utan att hon blir helt jättepigg och tokig.Hon blir bara tjock av mkt havre. :p

Ganska komiskt om man tänker på andra matvrak som bara äter och äter och äter..

men hon är lätt att hålla i hull iaf :D

Kanske en onödig tråd men :smirk:
 
Hehe jo dom brukar vara riktiga matvrak men en del är roliga som inte äter mer än dom behöver :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 129
Senast: Twihard
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp